کمالی پور: مشکلات حقوقی خانواده‌ شهدای مجلس به هیئت رئیسه منتقل شود
کد خبر: 3683724
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
واکاوی معضلات خانواده‌های شهدای حین خدمت 6؛

کمالی پور: مشکلات حقوقی خانواده‌ شهدای مجلس به هیئت رئیسه منتقل شود

گروه جهاد و حماسه: عضو فراکسیون ایثارگران با اشاره به این موضوع که بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی اصلی حمایت از خانواده شهداست، گفت: اگر پاسخ بنیاد شهید به خانواده‌های شهدای مجلس در خصوص حل مشکلات حقوقی، منفی باشد، این امر به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و مجلس این موضوع را به هیئت رئیسه منتقل خواهد کرد.

مشکلات حقوقی خانواده‌های شهدای مجلس به هیأت رئیسه منتقل خواهد شد

یحیی کمالی‌پور، عضو فراکسیون ایثارگران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به پیگیری مشکلات حقوقی خانواده‌های شهدای مجلس، اظهار کرد: وظیفه ذاتی مجلس این است که حداقل حمایت‌های لازم را از پرسنل خود داشته باشد و از سوی دیگر ارگان‌هایی که مرتبط با موضوع هستند، در راستای تصویب حقوق خانواده‌های شهدای مجلس اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: زمانی که فرزند و سرپرست خانواده‌ای، شهید می‌شود، به جای آنکه از آنها تقدیر و تشکر کنیم و پیگیر اموراتشان باشیم، با بی‌توجهی‌های‌مان گرفتاری بیشتری برایشان ایجاد کنیم. مجلس وظیفه دارد پیگیر مشکلات این گروه از خانواده‌ها باشد.

عضو فراکسیون ایثارگران تصریح کرد: اطلاعی از این موضوع ندارم که خانواده‌های شهدای مجلس از مجلس، پیگیر مشکلاتشان بوده‌اند، اما به هرحال قابل پذیرش نیست که خانواده‌های شهدا پس از شهادت عزیزانشان هنوز با مشکلات حقوقی روبرو باشند.

وی بیان کرد: شخصا به‌عنوان عضوی از نمایندگان مجلس، مشکلات حقوقی شهدای مجلس را به هیئت رییسه منتقل خواهم کرد و در اسرع وقت پیگیر مشکلاتشان خواهم بود تا هرچه سریعتر مشکلاتشان حل شود.

کمالی‌پور با اشاره به این موضوع که بنیاد شهید و امور ایثارگران، متولی امور شهداست، اظهارکرد: تکلیف کارمندان رسمی مجلس مشخص است و مجلس وظیفه دارد که حقوق و مزایا را پرداخت کند؛ آن دسته از شهدای مجلس که کارمند رسمی ارگان و نهادی نبوده‌اند، بنیاد شهید و امور ایثارگران باید پیگیر اموراتشان باشد؛ چراکه متولی این امر است.

وی بیان کرد: بنیاد شهید وامور ایثارگران، اختیاراتی در قبال شهدای مجلس دارند و اگرپاسخشان در زمینه حمایت از خانواده‌ها منفی باشد و خانواده‌ها را تحت پوشش قرار ندهند، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و بنده معتقدم بنیاد باید حمایت‌های خود را داشته باشد.

captcha