تعاملات قرآنی ایران و افغانستان توسعه می‌یابد
کد خبر: 3678907
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

تعاملات قرآنی ایران و افغانستان توسعه می‌یابد

گروه بین‌الملل: در دیدار رایزن فرهنگی ایران در كابل، نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان و وزیر حج، ارشاد و اوقاف جمهوری اسلامی افغانستان نسبت به گسترش تعاملات دینی و قرآنی دو كشور تأكید شد.

تعاملات قرآنی ایران و افغانستان توسعه می‌یابدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در كابل، همراه با حجت‌الاسلام مهامی، نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان و رئیس نمایندگی جامعه المصطفی (ص) العالمیه در کابل، با فیض محمد عثمانی، وزیر حج، ارشاد و اوقاف جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و گفت‌وگو كردند.

محمد عثمانی در این دیدار که پس از سفر وی به جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه کنفرانس وحدت اسلامی و دیدارهای سازنده‌اش با مقامات کشورمان صورت گرفت، از تلاش رایزنی فرهنگی ایران برای فراهم کردن مقدمات سفر تشکر کرد و آن را سفری سازنده و پربار توصیف کرد.

وی ابراز امیدواری كرد که این سفر زمینه‌ساز توسعه مناسبات و انتقال تجربیات در زمینه‌های مختلف بین دو کشور شود.

در ادامه رضا ملکی طی سخنانی اعلام آمادگی کرد که رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان، تلاش خود را برای اجرایی شدن توافقات حاصل شده در این سفر به ویژه در زمینه‌های حج، اوقاف و مسابقات قرآنی با اعزام هیأت‌های تخصصی از جانب وزارت حج، ارشاد و اوقاف جمهوری اسلامی افغانستان به ایران به کار خواهد بست.

همچنین در این دیدار از سوی رایزن فرهنگی كشورمان اعلام آمادگی شد که 30 نفر از قاریان برجسته کشور افغانستان برای شرکت در دوره‌ای یک ماهه به جمهوری اسلامی ایران اعزام شوند.

در ادامه هم حجت‌الاسلام مهامی به یادآوری سوابق همکاری‌ها و تفاهمنامه‌های موجود بین وزارت حج، ارشاد و اوقاف جمهوری اسلامی افغانستان و جامعه المصطفی (ص) العالمیه پرداخت و ابراز امیدواری کرد كه این همکاری‌ها وارد دور جدیدی از مناسبات سازنده شود.

وی همچنین در خصوص فراهم‌‌كردن تحصیل ده نفر از افراد معرفی شده از سوی وزارت حج، ارشاد و اوقاف جمهوری اسلامی افغانستان در دانشگاه المصطفی(ص) کابل، قول مساعدت داد و درباره ایجاد بستر لازم برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در کابل و ایران در زمینه‌های مرتبط با وزارت حج افغانستان، اعلام آمادگی كرد/.

captcha