شهرداران موظف به ایجاد کمربند سبز اطراف شهرها هستند
کد خبر: 3655669
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

شهرداران موظف به ایجاد کمربند سبز اطراف شهرها هستند

گروه اجتماعی: سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداران استان موظفند به منظور جلوگیری از پدیده گرد و غبار نسبت به ایجاد کمربند سبز در اطراف شهرها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایرنا، گودرز امیری روز یکشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ایجاد کمربند سبز پیش از این هم در دستور کار شهرداری ها بوده اما به آن توجهی نکرده اند.
وی یادآور شد: به دنبال خشکسالی های اخیر و کمبود بارش ها دمای هوا افزایش یافته که باعث ایجاد مشکلاتی مانند زیاد شدن آتش سوزی ها می شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به همین منظور باید استفاده از پسآب فاضلاب برای ایجاد پوشش گیاهی و طرح های تغذیه مصنوعی در کانون های گرد و غبار در حاشیه شهر شهرکرد اجرایی شود.
وی گفت: اجرای تقویم زمانی رعایت چرای دام، ممنوعه شدن موقت برخی چراگاه ها، ترمیم پوشش گیاهی، تغییر برخی مراتع تا زمان برگشت به حالت عادی و حفظ پوشش گیاهی جنگل های بلوط از مهمترین برنامه های اجرایی برای جلوگیری از پدیده گرد و غبار محسوب می شود.
امیری تاکید کرد: احیای پوشش گیاهی بیابان های شهرستان های شهرکرد، بروجن، کیار، اردل و سایر مناطق چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به جاری شدن سیل روستای سیدمحمد شهرستان لردگان در اردیبهشت امسال افزود: از همان روزهای ابتدایی جاری شدن سیل جابجایی این روستا در دستور کار قرار گرفت، از این رو بنیاد مسکن باید عملیات اجرایی احداث ساختمان های محل جدید روستای سید محمد شهرستان لردگان را آغاز کند.
وی با اشاره به نزدیکی فصل سرما در چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران طی یک هفته آتی نسبت به تعیین تکلیف وضعیت راهدارخانه های استان اقدام کنند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: آمادگی لازم برای هرگونه حادثه طبیعی احتمالی و پیش بینی نشده در استان وجود دارد.
ستار فرهادی تصریح کرد: تمامی تمهیدات لازم برای فصل سرد سال در چهارمحال و بختیاری اندیشیده شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال 11 هزار و 900 خانوار استان آموزش های طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) را فرا گرفته اند.
سید احمد مرتضوی فرد اظهار کرد: هزینه اجرای این طرح برای هر خانوار 379 ریال است.

captcha