نظارت بر عملکرد آزمایشگاه معتمد و نمونه برداری از واحدهای صنعتی ارومیه
کد خبر: 3655659
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
خانی خبر داد:

نظارت بر عملکرد آزمایشگاه معتمد و نمونه برداری از واحدهای صنعتی ارومیه

گروه اجتماعی: رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت : به منظور نظارت بر عملکرد آزمایشگاه معتمد در حین نمونه برداری، از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان ارومیه نمونه برداری مشترک انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مختار خانی اظهار کرد: در این نمونه برداری کارشناسان آزمایشگاه اداره کل و شهرستان ارومیه و نماینده آزمایشگاه معتمد حضور داشتند و از خروجی پساب واحدهای تولیدی صنعتی و همچنین واحدهای تولیدی شن وماسه و آسفالت و ایزوگام مستقر در مسیر ارومیه به سرو نمونه برداری نمودند.

وی تصریح کرد: نمونه ها در آزمایشگاه تخصصی اداره کل مورد آنالیز فیزیکوشیمیایی قرار میگیرند و در نهایت برای واحدهای دارای بارآلودگی بالا اخطاریه جهت رفع آلودگی صادر می‌گرد.

خانی افزود: آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست به آزمایشگاهی گفته می شود که توسط بخش خصوصی یا دولتی تأسیس شده و عملکرد آن، مورد تائید سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار می گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت : کلیه واحدهای تولیدی، خدماتی و زیر بنایی باید بر اساس دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به نمونه برداری و اندازه گیری آلودگی ها و تخریب های خوداز طریق یکی از آزمایشگاههای معتمد اقدام و نتیجه را در چهارچوب طرح خوداظهاری در پایش آلودگی به سازمان مذکور ارائه دهند.
captcha