طرح ترافیکی اربعین از 8 آبان آغاز می‌شود
کد خبر: 3655648
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

طرح ترافیکی اربعین از 8 آبان آغاز می‌شود

گروه جامعه: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از آغاز طرح ترافیکی اربعین از 8 آبان ماه خبر داد و گفت: بر همین اساس از 10 آبان تا 25 آبان ماه تردد تمامی کامیون‌ها به استثنای خودروهای مواد سوختی و فاسد شدنی به نقاط مرزی از محورهای منتهی به 4 پایانه مرزی خسروی، شلمچه، مهران و چذابه ممنوع خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، به‌نقل از ‌پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری، در جلسه هماهنگی طرح ترافیکی ویژه اربعین با بیان اینکه مراسم اربعین سال گذشته با توجه به هماهنگی میان دستگاه‌های خدماتی و پلیس موجب تسهیل سفر زائران شد، اظهار کرد: جلسات هماهنگی ویژه طرح اربعین از ماه‌ها قبل برگزار و هماهنگی‌های لازم در راستای تامین ایمنی و تسهیل سفر زائران اربعین و نیز استفاده از امکانات و دستگاه‌های مسئول در دستور کار قرار گرفت؛ البته درصدد هستیم شرایط مناسبی در سطح‌جاده‌ها به خصوص مرزهای شلمچه، چزابه، مهران و‌ خسروی برای تسهیل سفر زائران ایجاد شود.

وی گفت: طرح ترافیکی ویژه اربعین از 8 آبان‌ آغاز و تا 25 آبان‌ماه امسال در سه استان دارای پایانه مرزی، استان‌های همجوار و دیگر محورها و معابر پرتردد ادامه دارد؛ در صورت نیاز اجرای این طرح تا تخلیه بار ترافیکی ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای سهولت برگزاری مراسم اربعین صورت گرفته و باید با تمام ظرفیت تلاش خود را برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این راهپیمایی انجام دهیم.

این مقام ارشد انتظامی از آماده باش ماموران پلیس در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه و نیز اعمال یکسری ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها برای برخی خودروها در این ایام خبرداد و گفت: بر همین اساس از 10 آبان تا 25 آبان‌ماه تردد تمامی کامیون‌ها به استثنای خودروهای مواد سوختی و فاسد شدنی به نقاط مرزی از محورهای منتهی به 4 پایانه مرزی خسروی، شلمچه، مهران و چذابه ممنوع خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اعلام اینکه کلیه عملیات‌های عمرانی در محورهای استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی ممنوع خواهد بود، گفت: پیشنهاد می‌کنیم شرکت‌های مربوطه و فعال در حوزه حمل و نقل نیز برای صدور بارنامه برای این خودروها طی این مدت پرهیز کنند.

وی، از تخصیص پارکینگ خودروهای مناسب برای زائرین خبر داد و گفت: کلیه شرکت‌ها و دستگاه‌های فعال و همکار پلیس در این طرح باید با واحدهای پلیس ارتباط داشته باشند. همچنین امسال ارائه خدمات به شهروندان و زائرین اربعین حسینی با کیفیت بهتری انجام شود.
captcha