حلال به غذای محبوب ژاپنی‌ها رسید
کد خبر: 3655618
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲

حلال به غذای محبوب ژاپنی‌ها رسید

گروه بین‌الملل: ژاپن در حال تبدیل‌شدن به یکی از مقاصد جذاب گردشگری برای گردشگران مسلمان است و غذاهای محبوب این کشور مانند سوشی، یاکی‌نیکو و رامن نیز به صورت حلال سرو می‌شود.

حلال به غذای محبوب ژاپنی‌ها رسیدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری menafn؛ گرچه ژاپن مسلمانان بسیار کمی دارد، سخاوتمندانه در حال ایجاد فضایی برای ادغام فرهنگ‌ها از طریق ایجاد امکاناتی مانند مساجد، نمازخانه‌ها، فروشگاه‌های غذای حلال، رستوران‌های حلال و بسیاری امکانات دیگر است.

افزایش تعداد گردشگران مسلمان در چند سال گذشته در ژاپن، سبب رونق اقتصادی در این کشور نیز شده است.

با افزایش تعداد گردشگران مسلمان، نیاز به غذای حلال نیز در حال افزایش است و تلاش می‌شود که خدمات بهتری در این زمینه به مسلمانان ارائه شود.


برچسب‌ «حلال» و «دوستدار مسلمانان» در رستوران‌ها

برخی رستوران‌ها با برچسب‌های «حلال» یا «دوستدار مسلمانان» در کنار غذاهای معمول خود، غذاهای حلال نیز ارائه می‌دهند. به مرور زمان، مفهوم «حلال» در سراسر ژاپن نیز شناخته و محبوب شده است.

رستوران‌های حلال در همه فرودگاه‌های اصلی و هتل‌های بزرگ دیده می‌شوند البته در بعضی از آن‌ها برای خوردن غذای حلال باید این رستوران‌ها از قبل رزرو شود.

رستوران‌های غیر ژاپنی غذاهای بنگلادشی، مصری، هندی، اندونزیایی، ایرانی، مالزیایی، مراکشی، پاکستانی و ترکی ارائه می‌دهند و برخی از رستوران‌های گیاه‌خواری نیز غذاهای حلال لذیذی دارند.

عرضه گوشت حلال یخی

در ژاپن، گوشت حلال یخی به راحتی قابل دسترسی است و ماده غذایی اصلی بسیاری از رستوران‌ها و فروشگاه‌های حلال است.

گوشت حلال اعم از گوشت مرغ، گاو و گوسفند معمولاً از کشورهای مسلمان جنوب و جنوب شرق آسیا به ژاپن وارد می‌شود. علاوه بر این، غذاهای محبوب ژاپنی مانند سوشی، یاکی‌نیکو و رامن نیز به صورت حلال سرو می‌شوند.

بازار حلال جز در ژاپن در سراسر جهان در حال شناخته شدن و محصولات گوشتی حلال به خاطر سلامتی و عدم آلودگی محبوب شده‌اند. فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات حلال از شمالی‌ترین جزیره تا جنوبی‌ترین منطقه ژاپن وجود دارند و رستوران‌های حلال متعددی نیز در حال فعالیت هستند.

به طور کلی بازار محصولات، خدمات و سبک زندگی حلال در سطح جهانی در حال شکوفایی است به طوری که ارزش این بازار در سال 2015، 2.6 میلیارد دلار تخمین زده شد./
captcha