حمایت از 16 گروه کارآفرین در سال 98/ نمایشگاه قرآن فرصتی برای کارآفرینان باشد
کد خبر: 3655603
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
رحیم خاکی:

حمایت از 16 گروه کارآفرین در سال 98/ نمایشگاه قرآن فرصتی برای کارآفرینان باشد

گروه جامعه: سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی گفت: ما تلاش می‌کنیم که سال آینده 8 مجموعه را در مرکز رشد مستقر کنیم و در سال 98 هشت گروه به 16 گروه افزایش یابند که البته انتخاب‌مان در تیم‌ها و گروه‌ها سخت‌گیرانه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اولین میزگرد تخصصی با موضوع چگونگی ایجاد و توسعه اکوسیستم کارآفرینی اسلامی – قرآنی، پیش از ظهر امروز یکشنبه 30 مهرماه؛ با حضور عبدالرضا کردی، مدیر فرهنگی، هنری شهرداری منطقه 1 و رئیس مرکز جهانی خلاقیت در مالزی، روح‌الله حمیدی مطلق، مدیر گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی در پژوهشکده سیاست‌گذاری علم فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف، غلامرضا حبیبی، نایب رئیس انجمن مراکز مشاوره اطلاع‌رسانی خدمات کارآفرینی استان تهران و رحیم خاکی، سرپرست مرکز رشد واحدهای فناورهنرهای قرآنی در استودیو مبین سازمان‌ فعالیت‌های قرآنی برگزار شد.

رحیم خاکی، سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی بااشاره به اهداف مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی اظهار کرد: ما باید بتوانیم به تعریف درستی از کارآفرینی قرآنی اسلامی برسیم. همچنین ما از توان جوانان استفاده می‌کنیم تا به یک خروجی ملموس و ثروت آفرینی در حوزه کسب و کارهای دینی و اسلامی دست یابیم و بخش عمده‌ای از جوانان را با نگاه‌های دقیق و درست به سمت تولید محصول کاربردی هدایت کنیم.

وی افزود: در مرکز رشد، نگاه‌مان مدیریتی است و ما بایستی به مراکز و ساختارهایی کمک کنیم تا بتوانند در عرصه کارآفرینی موفق باشند.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی تصریح کرد: سال 87 سفری به چین داشتم که در آنجا برند حلال شکل گرفت. چین در این سال‌ها تلاش کرد تا بازار محصولات دینی و تولیدات مورد نیاز مسلمانان را دردست بگیرند و امروز شاهد هستیم که بیش از 90 درصد تولیدات عرصه دینی و قرآنی مربوط به کشور چین است.

وی بیان کرد: مرکز رشد، مجموعه‌ایست که موضوع کسب و کار را در قالب کارگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها حرکت‌هایی را آغاز کرده است و در سال 97، هشت مجموعه را در مرکز رشد مستقر خواهیم کرد.

خاکی اظهار کرد: مرکز رشد تمام تلاش خود را می‌کند تا با نگاهی درست اهداف مشخصی را در حوزه کسب‌وکارهای دینی و قرآنی محقق کند. ما در این زمینه نقش حمایتی داریم تا فعالیت‌ها را برای افرادی که ایده‌های دقیق و قابلیت‌های تجاری‌سازی و تولید ثروت را دارند، تسهیل کنیم.

وی با اشاره به تجربه موفق مرکز رشد در حوزه کارآفرینی گفت: مرکز رشد در جشنواره مد و لباس روسیه شرکت کرد و آنقدر آثار عرضه شده مورد توجه و استقبال شد که یکی از نمونه‌ها در موزه روسیه قرار گرفت.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی تصریح کرد: نمایشگاه قرآن که هرساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، یکی از اتفاق‌های مهمی است که متأسفانه دیده نمی‌شود درحالی که می‌تواند فرصتی برای تولیدکنندگان و صاحبان ایده باشند تا به معرفی خودشان در این فضای قرآنی بپردازند.

وی ادامه داد: از دست‌اندرکاران نمایشگاه می‌خواهیم تا عرصه بزرگ‌تری را برای فروشگاه و محصولات کارآفرینان ایجاد کنند. متأسفانه در نمایشگاه این امکان ایجاد نشد و حمایتی صورت نگرفت.

خاکی اظهار کرد: هم‌اکنون با توجه به سازوکاری که داریم از طریق کمیته جذب فراخوان می‌دهیم و ایده‌هایی ارائه می‌شود و صاحبان ایده در جلسات از ایده‌های‌شان دفاع می‌کنند. هم‌اکنون هشت گروه ایده‌پرداز در مرکز رشد مستقر و تحت حمایت ما هستند. در این زمینه آئین‌نامه‌های شفاف در سایت مرکز رشد ارائه شده است.

وی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم که در سال 98 هشت گروه به 16 گروه افزایش یابند که البته انتخاب‌مان در تیم‌ها و گروه‌ها سخت‌گیرانه خواهد بود. همچنین شاید ایده‌ها به خلق ثروت نرسند، اما قطعا خلق بینش، خلق راهبرد و حتی خلق سیاست می‌کنند. تلاش‌مان را می‌کنیم تا انگیزه‌های افراد را برای تحقق ایده‌ها افزایش دهیم.

captcha