اعلام جزئیات مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی ـ علمی سال 96-97 جامعةالقرآن
کد خبر: 3655566
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

اعلام جزئیات مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی ـ علمی سال 96-97 جامعةالقرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: جزئیات مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی، علمی، هنری و ورزشی سال 96-97 شعب این مؤسسه اعلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجفی، مدیر مرکز کشوری آموزش‌های غیرحضوری قرآن مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌ البیت(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی، علمی، هنری و ورزشی سال 96-97  شعب این مؤسسه در دو مقطع سنی شکوفه‌ها و بزرگسالان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مرحله استانی این مسابقات اردیبهشت‌ماه سال 97 و مرحله کشوری آن نیز تا مردادماه در قم برپا خواهد شد، عنوان کرد: مقطع شکوفه‌ها در رده سنی متولدین بهمن‌ماه 1380 تا سال 1386 شامل رشته‌های حفظ شامل اجزاء یک، سه، پنج، 10، 20 و حفظ کل قرآن کریم انجام می‌گیرد.
نجفی تأکید کرد: در رشته حفظ باید محفوظات به صورت پیوره باشد به جزء اجزاء 30 و 29 که امکان انتخاب این دو جزء به همراه سایر اجزاء در رشته یک و سه جزء وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه رشته‌های حفظ یک و سه جزء تنها در مرحله شهرستانی انجام می‌شود، تصریح کرد: نفرات اول و دوم هر رشته به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند. همچنین مرحله شهرستانی این آزمون در طول دهه مبارک فجر به انتخاب مدیر شعب است.
نجفی با اشاره به اینکه در مقطع شکوفه‌ها تنها آزمون شفاهی انجام می‌شود، اضافه کرد: برای متسابقانی که حد نصاب لازم را کسب کنند، گواهینامه اعطا می‌شود.
دیر مرکز کشوری آموزش‌های غیرحضوری قرآن جامعةالقرآن با اشاره به اینکه مقطع سنی بزرگسالان شامل متولدین بهمن‌ماه 1380 به پایین هستند، عنوان کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ سه، پنج، 10 و 20 جزء و حفظ کل، ترتیل و در مقطع کارکنان و پرسنل در دو رشته حفظی 10 و 20 جزء  و همچنین روشندلان در دو رشته حفظ 10 و 20 جزء انجام می‌شود.
وی ادامه داد: این مسابقات در بخش مقاطع بزرگسالان در دو مرحله آزمون شفاهی و کتبی انجام می‌شود.آزمون کتبی به صورت همزمان پنج‌شنبه، 12 بهمن‌ماه ساعت 9 صبح برگزار می‌شود که به عنوان شرط ورودی مسابقه است.همچنین در هر شهر یک مسابقه به میزبانی شعبه بانوان و یک شعبه به میزبانی آقایان انجام می‌شود.
نجفی با تأکید بر اینکه آزمون شفاهی طی زمانی به انتخاب مدیر شعبه در ایام دهه فجر انجام می‌شود، اظهار کرد: همچنین این مسابقات در رشته‌های پژوهشی شامل مقاله‌نویسی و مسابقه کتبی تفسیر سوره حجرات، بخش هنری و ورزشی انجام می‌شود.
captcha