معرفی قرآن به جوانان جهان با کارگروه «قرآن و بین‌الملل»
کد خبر: 3655461
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

معرفی قرآن به جوانان جهان با کارگروه «قرآن و بین‌الملل»

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی با اشاره به معرفی قرآن به مردم دنیا و جوانان از طریق کارگروه قرآن و بین‌الملل، اظهار کرد: پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از اهداف اصلی سند راهبردی فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ـ ترویجی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور،‌ گفت: دومین سند بخشی در حوزه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی بررسی شده و با توجه به اصلاحاتی که در آن صورت گرفته شده در جلسه آینده به تصویب خواهد رسید.

عزیززاده با بیان اینکه این سند در خصوص فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور است، اظهار کرد: این سند پس از تصویب به تمامی دستگاه‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد. در این سند نه تنها اطلاعاتی در زمینه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در خارج از کشور در اختیار قرار می‌گیرد، بلکه شامل تمامی فعالیت‌های قرآنی در خارج از کشور نیز خواهد بود. 

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه این سند اطلاعات وسیعی از فعالیت‌های قرآنی در تمام زمینه‌ها و حوزه‌های قرآنی در اختیار سازمان‌ها و نهادهای فعال قرار می‌دهد، باعث ایجاد هماهنگی و ارتباط میان این دستگاه‌ها خواهد شد؛ چرا که این سند یک سند فرابخشی است و با همکاری تمام کمیسیون‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب خواهد رسید.

عزیززاده همچنین تصریح کرد: این سند ضمن ارائه بازتابی از فعالیت‌های درخشان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، تجربیات مفید دیگر کشورها را نیز در اختیار خواهد گذاشت و همچنین محور فعالیت‌های مشترک با دیگر کشورهای اسلامی حول محور قرآن کریم را ایجاد خواهد کرد. ضمن اینکه طبق این سند امکان رایزنی و ارتباط با پیروان سایر ادیان فراهم خواهد شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ادامه به نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی مبنی بر اینکه برای شناخت اسلام خواندن قرآن را مبنی قرار دهند اشاره و عنوان کرد: ما برای فراهم کردن زمینه، جهت این افراد و جایگاه قرآن کریم در خارج از کشور این موضوع را از طریق سند فوق پیگیری خواهیم کرد.

لازم به ذکر است کمیسیون تبلیغی و ترویجی فعالیت‌های قرآنی کشور، کارگروه‌های مختلفی دارد که یکی از این کارگروه‌ها کارگروه قرآن و بین‌الملل است. کارگروه قرآن و بین‌الملل مربوط به  فعالیت‌های برون‌مرزی قرآنی و فعالیت‌های قرآنی که در حال حاضر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام می‌دهد، می‌شود.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۹:۲۴
0
0
برپایی از این دست کارهای قرآنی به ترویج قرآن منجرب می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۱۰:۰۰
0
0
معرفی قرآن به جوانان جهان باعث ارتقاء شناخت آنها از قرآن و آموزه‌های آن می‌شود
captcha