چرایی «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا»
کد خبر: 3655443
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

چرایی «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا»

امام حسین(ع) و راه و مرام و منش او یکی است؛ اما یزید و شمر و عمر سعد و ابن زیاد در هر برهه ای به لباس و شکلی در می آیند و تا زمانی که مردم جاهل و دنیادوست و عافیت طلب و فساد پیشه هستند، آنها هم همیشه خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال تلگرامی «آینده نگاری ایرانیان» می نویسد:
جریان کربلا، جریانی در حال حرکت و پر خروش و ممتد است و محصور در عاشورا و سرزمین نینوا نیست. امام حسین(ع) و نهضت شکوهمند او یکی بیش نیست و هیچ وقت تکرار نمی شود؛ اما مرام و پیام و هدف او همیشه باید تکرار شود؛ چون جریان پلید اموی و یزیدی همیشه در حال تکرار و ازدیاد است!

امام حسین(ع) می دانست که آل های جاهلی(آل امیه و آل سفیان و آل مروان و آل خطاب و ول زبیر و...) به راحتی بر گرده امت سوار شده اند و به این زودی دست از سر دین و امت بر نخواهند شد!! او می دانست که جریان باطل و فاسد در طول تاریخ تکثیر و تکرار شده و با ابزار ها و شیو های مختلف و نو، اهداف و آمال پست و شیطانی خود را پیش خواهند برد.

امام حسین(ع) و راه و مرام و منش او یکی است؛ اما یزید و شمر و عمر سعد و ابن زیاد در هر برهه ای به لباسی و شکلی در می آیند و تا زمانی که مردم جاهل و دنیادوست و عافیت طلب و فسادپیشه هستند، آنها هم همیشه خواهند بود. بر این اساس دین الهی و راه حق و حقیقت همیشه در خطر خواهد بود و نیاز هست که قیام حسینی به شکل های مختلف ادامه یابد.

آن حضرت(ع) آینده ما و جهان را می دید و از تهدیدها و خطرات آگاه بود؛ به همین جهت طوری عمل نمود تا سال ها و قرن های متمادی، تحت تاثیر قیام الهی ایشان قرار گرفته و در برابر تکثیر و تکرار یزیدیان و ابن زیادها و سفیانی ها و... آماده و مقاوم باشیم و میدان را خالی نکنیم... باید همیشه مرام و منش و پیام او را در جامعه احیا کنیم.

امام حسین(ع) آگاهانه رفت تا ما بصیرانه زندگی کنیم.
captcha