جشنواره ملی «شعر آیات»؛ مهم‌ترین برنامه شش ماه دوم دفتر قرآن و عترت ارشاد لرستان
کد خبر: 3649562
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
احمدی مطرح کرد:

جشنواره ملی «شعر آیات»؛ مهم‌ترین برنامه شش ماه دوم دفتر قرآن و عترت ارشاد لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دفتر قرآن و عترت ارشاد لرستان برگزاری جشنواره ملی شعر «آیات» با موضوع قرآن و عترت در دی‌ماه سال جاری را مهم‌ترین برنامه این دفتر در شش ماه دوم امسال اعلام کرد.

منصور احمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با برنامه‌های اجرا شده در شش ماهه اول امسال، گفت: دفتر قرآن و عترت لرستان بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در طول سال برنامه‌های مختلفی را در حوزه قرآن و عترت و مؤسسات قرآنی انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: در شش ماهه ابتدایی سال‌جاری شاهد برگزاری سومین نشست سراسری شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، با حضور نمایندگان 31 استان به میزبانی دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، بودیم.
احمدی با اشاره به این‌که این برنامه خردادماه و به مدت سه روز در خرم‌آباد برگزار شد، ادامه داد: با توجه به رسالت‌های دفتر قرآن و عترت در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و عترت، از دیگر برنامه‌های این دفتر می‌توان به برگزاری جشن رمضان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، با اشاره به برگزاری محافل جامع انس با قرآن‌کریم در قالب این جشنواره، عنوان کرد: این محافل انس با قرآن‌کریم به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و به‌صورت جامع شامل قرائت قرآن‌کریم، تفسیر آیات قرائت شده و مسابقات قرآنی و با بهره‌گیری از قاریان برتر استان، در روستاهای بزرگ و شهرستان‌های استان برگزار شد.
وی اظهارکرد: همچنین در قالب این جشنواره محافل تفسیر و جزءخوانی قرآن‌کریم، با محوریت جلسه تفسیر با حضور آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان و جلسه جزءخوانی قرآن‌کریم در حسینیه ثارالله و به تبع آن 30 جلسه تفسیر قرآن‌کریم و 30 جلسه جزءخوانی در سطح استان، برگزار شد.
احمدی تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان را از دیگر برنامه‌های انجام شده در شش ماهه ابتدایی سال توسط دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد بیان کرد و افزود: برای تهیه این سند از هشت نفر از فعالان و پژوهشگران قرآنی استان در زمینه‌های مختلف، تحت نظارت آیت‌الله میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، بهره گرفته شد.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: این سند پس از تلاش‌های بسیار و تجزیه و تحلیل فضای فیزیکی و معنوی استان در زمینه قرآن و عترت، 29 شهریورماه، با حضور نماینده‌ ولی فقیه در استان، استاندار لرستان، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین اعضای شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، رونمایی شد.
وی تصریح کرد: برپایی غرفه قرآن و عترت در یازدهیمن نمایشگاه کتاب استان به‌منظور معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی و همچنین معرفی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت فعال در استان، از دیگر برنامه‌های این دفتر در شش ماهه ابتدایی سال بود.
احمدی با اشاره به ادغام دو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی، که به ترتیب زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، در سطح ملی و به تبع آن در سطح استان‌ها، اضافه کرد: انتخابات ادغام دو اتحادیه در استان لرستان روز جمعه، 24 شهریورماه، با حضور 82 مؤسسه فعال قرآنی دارای مجوز فعالیت برگزار شده و اعضای هیئت مدیره و هیئت بازرسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت استان لرستان، انتخاب شدند.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، ادامه داد: انتخابات اتحادیه با حضور حجت‌الاسلام کوششی، رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور و حمید محمدی، رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، برگزار و طی آن پنج نفر به‌عنوان اعضای هیئت مدیره و سه نفر به‌عنوان اعضای علی‌البدل و سه نفر به‌عنوان اعضای هیئت بازرسی و یک نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل هیئت بازرسی انتخاب شدند.
وی در رابطه با برنامه‌های این دفتر در شش ماهه دوم سال، گفت: برگزاری برنامه‌های قرآنی مانند محافل انس با قرآن‌کریم در مناسبت‌های ملی و مذهبی از برنامه‌های مذهبی این دفتر در شش ماهه دوم سال 96 است.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اظهار کرد: برگزاری جشنواره ملی شعر «آیات» با موضوع قرآن و عترت در دی‌ماه سال جاری، مهم‌ترین برنامه این دفتر در شش ماه دوم سال است.
captcha