تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۹۶ در بم
کد خبر: 3643637
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷

تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۹۶ در بم

گروه اجتماعی: مراسم جشن تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۹6 در شهرستان بم دیروز دوشنبه، 27 شهریور با حضور فرماندار و مدیران آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، رضا اشک، فرماندار بم در مراسم جشن تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۹۶ این شهرستان گفت: دانشجویان تمدن‌سازان بم هستند و به خودمان می‌بالیم که صاحب تمدن ۷ هزار ساله هستیم و در منطقه تل‌آتیش دارستان این شهرستان با حضور باستان‌شناسان ایرانی و فرانسوی بزرگترین تمدن جنوب‌شرق کشور  در حال کاوش است.
وی افزود: انسان‌هایی که در منطقه تل‌آتشین دارستان بم سکونت داشتند قبل از دوره سفال و با امکانات ‌آن روز تمدنی ایجاد کردند و پدران و گذشتگان ما چند هزار سال پیش ارگ قدیم را بنا نهادند و تمدن شهری را به‌وجود آوردند و بنا به تاریخ ارگ قدیم بم 2 هزار ۴۰۰ سال پیش مردم بم شهرنشین بودند.
فرماندار بم با اظهار امیدواری از اینکه این تمدن با وجود جوانان، فرهیختگان و دانشمندان تداوم یابد، تصریح کرد: در طول زمان سعی داشتند تمدن ما را از بین ببرند و همچنین در سال ۸۲ نیز طبیعت دست ناسازگاری با ما داشت اما با همت نظام جمهوری اسلامی ایران دوباره زنده و روی کار آمد و حالا نوبت نسل جدید و دانشجویان است که این شهر را بسازند.
وی با بیان اینکه در کنکور سراسری سال 96  تعداد ۲۳ نفر از دانش‌آموزان این شهرستان در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و دامپزشکی رتبه برتر کسب کرده‌اند، افزود: از این نعمت در راستای رشد و پیشرفت منطقه بهره ببریم و امیدواریم به این شهرستان با تمدن چند هزار ساله بعد از فارغ‌التحصیلی به این مردم خدمت کنید.
اشک با بیان اینکه بم شهر فرهنگی است، تأکید کرد: ۱۰ واحد دانشگاهی در بخش خصوصی و دولتی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند و این شهرستان به وجود نخبگانی همچون دکتر افلاطونیان، دکتر منتظری، دکتر لشکری در زمینه پزشکی و بزرگان و مفاخری همچون عسگری و ایمان اهورا و بسطامی در این شهرستان مفتخر است.
منبع: فرمانداری بم
captcha