بیان اهمیت ادبیات عرب در لسان روایات یکی از راه‌های تقویت آن در حوزه است
کد خبر: 3626316
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
استاد ادبیات عربی حوزه:

بیان اهمیت ادبیات عرب در لسان روایات یکی از راه‌های تقویت آن در حوزه است

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه به تبیین راه‌های علاقه‌مندی طلاب به ادبیات عربی به عنوان مقدمه برای فهم متون دینی پرداخت و تاکید کرد: یکی از راه‌ها ارایه اهمیت این زبان در لسان روایات است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن سجادی، استاد ادبیات عرب مدرسه علمیه فیضیه امروز 11 مردادماه در نشست ادبیات عربی در حوزه علمیه که در پژوهشکده ادیب فقه جواهری برگزار شد گفت: یکی از راه‌ها برای علاقه‌مندی طلاب به ادبیات عرب این است که در پایه اول و دوم حوزه علمیه، زندگینامه ادبای شیعه را به صورت خلاصه به طلاب ارایه کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از کارها این است که پژوهش‌محوری در آموزش ادبیات عربی رایج شود تا طلبه شیرینی پژوهش خود را بچشد.
استاد حوزه علمیه با اشاره به دیدگاه‌های مختلف در مورد حفظ تراث ادبیات عربی سلف از یکسو و تجهیزشدن به ادبیات عربی روز ادامه داد: بنده قائل به جمع میان این دو مقوله هستم.
وی افزود: تدریس ادبیات عربی از پایه اول تا دهم به صورت مرحله به مرحله و تقویت ارتباط حوزه‌های علمیه شیعه با یکدیگر از دیگر راه‌کارها در این زمینه محسوب می‌شود.
سجادی بیان کرد: شناسایی روایات اهل‌بیت(ع) در مورد اهمیت زبان عربی و ارایه به طلاب از دیگر راه‌های تقویت ادبیات عربی در حوزه علمیه است که بنده نیز در این راستا کتابی نوشته و بیش از 500 روایت در این زمینه آورده‌ام.

captcha