داشتن خانواده سالم و ایمن؛ عامل محافظت‌کننده افراد در گرایش به مواد مخدر
کد خبر: 3616325
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

داشتن خانواده سالم و ایمن؛ عامل محافظت‌کننده افراد در گرایش به مواد مخدر

گروه اجتماعی: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان داشتن خانواده سالم و ایمن را مهم‌ترین عامل محافظت‌کننده افراد در گرایش به مصرف مواد مخدر دانست و اظهار کرد: آموزش برنامه‌های مهارت‌های زندگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های فرزندپروری و آموزش زندگی خانوادگی از جمله راهکارهای مناسب مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، غلامرضا  آقامیرزایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان جمعه، 16 تیرماه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد با اشاره به  وضعیت جهانی، منطقه‌ای، ملی و استانی مواد مخدر، اقدامات صورت گرفته در چهار سال اخیر در سطح کشور را بیان کرد.
وی با تاکید بر عملکرد مطلوب دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، اطلاعاتی امنیتی و دستگاه‌های فرهنگی پیشگیری، افزود: بهترین راهکار مناسب در امر مبارزه با مواد مخدر، تلاش و همکاری همه‌جانبه مردم و مسئولان است که این مهم تنها از طریق اجتماعی کردن مواد مخدر امکان‌پذیز است.
آقامیرزایی با تاکید بر توجه به نقش و حضور پُررنگ مردم و مسئولان اضافه کرد: اگر بخواهیم شاهد نتیجه‌ای دلخواه و درخور شان مردم استان در امر مبارزه با مواد مخدر باشیم از نظر شرعی و انسانی لازم است تا هم دولت و هم مردم، مبارزه‌ای خالصانه در این راستا داشته باشند.
وی داشتن خانواده سالم و ایمن را مهم‌ترین عامل  محافظت‌کننده افراد در گرایش به مصرف مواد مخدر دانست و با تاکید بر برنامه پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: آموزش برنامه‌های مهارت‌های زندگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های فرزندپروری و آموزش زندگی خانواده ازجمله راهکارهای مناسب مبارزه با مواد مخدر است که این  امر مدیون زحمات سازمان‌های مردم‌نهاد استان است که در حوزه مشارکت‌های مردمی فعالیت می‌کنند و رابط اصلی مردم و دولت هستند.
captcha