قرآن، تنها نسخه‌ای که عطش علمی انسان را برطرف می‌کند
کد خبر: 3616088
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲

قرآن، تنها نسخه‌ای که عطش علمی انسان را برطرف می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه با وجود تمام پیشرفت‌ها اما هنوز هم در موضوع علم و فقه غافل مانده‌ایم، گفت: علم و فقه در قرآن نهفته شده و اگر انسان به قرآن رجوع کند، می‌تواند اشکالات خود را برطرف سازد زیرا تنها نسخه‌ای که عطش علمی انسان را برطرف می‌کند قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در سیزدهمین هم‌اندیشی مدیران عامل موسسات قرآنی ـ مردمی کشور که امروز، ۱۵ تیرماه در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: امروز یکی از مشکلات اساسی بشر، سبک زندگی قرآنی است و به نظر می‌رسد جریان قرآنی کشور به سمت این حرکت عمیق کمتر رهسپار شده است.
وی ادامه داد: اموری که در دارالقرآن سازمان تبلیغات انجام می‌شود با مسئله مهم سبک زندگی قرآنی فاصله زیادی دارد، از طرفی اولین ویژگی قرآن موعظه و اندرز است که این عوامل در زندگی باید قلب انسان را بیدار کند.
حجت‌الاسلام لطفیان با بیان اینکه قلب جایگاه ایمان، صبر جایگاه اسلام، لوب جایگاه ذکر است، افزود: همه این عوامل در ظاهر ممکن است مهم‌ترین بخش دروازه ورود انسان به حوزه قلب اسلام باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه موعظه اول باید در قلب رسوخ پیدا کند، تشریح کرد: امروز دل‌مرگی یکی از آسیب‌های زندگی انسان است قرآن باید به عنوان یک چشمه جاری موانع پیشروی پیشرفت انسان را برطرف کند.
وی با بیان اینکه امروز مشکلات روحی بشر بیشتر از مشکلات جسمی است، افزود: خداوند به منظور پاکسازی روح و رفع موانع پیشرفت قرآن، یک نسخه یگانه را ارائه کرده است که محتوای این نسخه را باید به جامعه بشری انتقال دهیم.
حجت‌الاسلام لطفیان ادامه داد: پاکسازی باید صورت بگیرد تا به هدایت برسیم و وقتی انسان با این ویژگی در محضر قرآن حاضر شود موعظه و اندرز قلب او را بیدار می‌کند که این کتاب آسمانی موانع پیشرفت را از سر راه برمی‌دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه چنین انسانی لیاقت پیدا می‌کند تا سهم ویژه‌ای از عنایت و رحمت پروردگار متعال را به خودش اختصاص بدهد، تشریح کرد: درد جامعه بشریت افسردگی، اضطراب و ناهنجاری‌های اجتماعی است و مهم‌ترین مسئله‌ای که این دردها را بر پیکره جامعه بشری نواخته، دوری از معنویت و قرآن است.
وی خطبه 198 نهج‌البلاغه را سراسر زیبایی دانست و ابراز کرد: امام علی(ع) بااشتیاق وصف‌ناپذیری قرآن و نبی‌اکرم(ص) را توصیف کرده و بیانگر این است که نوری که همه انوار آفرینش را در برمی‌گیرد، خواهد رفت و تنها نور درخشان قرآن کریم باقی خواهد ‌ماند.
حجت‌الاسلام لطفیان با بیان اینکه هیچ نسخه‌ای در عالم وجود از این ویژگی برخوردار نیست که از آن به عنوان شاهراه جریان حق یاد شود، عنوان کرد: در سخنی امام علی(ع) فرمودند: قرآن، تنها جداکننده حق از باطل است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی موضوع علم را یک مسئله بسیار مهم دانست و تشریح کرد: همه علوم از نگاه امام علی(ع) سراب است و تنها علمی که در آن سراب وجود ندارد، علم معارف قرآنی است.
وی با بیان اینکه با وجود تمام پیشرفت‌ها اما هنوز هم در موضوع علم و فقه غافل مانده‌ایم، ادامه داد: علم و فقه در قرآن نهفته شده و اگر انسان به قرآن رجوع کند، می‌تواند اشکالات خود را برطرف سازد و تنها نسخه‌ای که عطش علمی انسان را برطرف می‌کند قرآن است.
حجت‌الاسلام لطفیان در ادامه بیان کرد: سرسبزی، طراوت و شادابی قلب انسان در پرتو قرآن به‌وجود می‌‌آید که اگر این اتفاق بیفتد زندگی جامعه بشری دچار تحول خواهد شد و از زیبایی‌های کار مسئولان قرآنی این است که در راستای تمدن‌سازی جدید حرکت می‌کنند.
captcha