موکب‎های اربعین دارای شناسنامه و پروانه می‎شوند
کد خبر: 3614222
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
حقی‌پور:

موکب‎های اربعین دارای شناسنامه و پروانه می‎شوند

گروه اجتماعی: مسئول ستاد عتبات عالیات لرستان با بیان این‌که لرستان به‌عنوان یک استان نمونه در بحث خدمت‌رسانی به زائران اربعین بوده است، اظهار کرد: برای نخستین‌بار تمامی موکب‌هایی که در مرز ایران و داخل کشور عراق برای پذیرایی و اسکان زائران مستقر می‌شوند باید دارای شناسنامه و پروانه موکب‌داری از ستاد بازسازی عتبات عالیات باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، اصغر حقی‌پور، مسئول ستاد عتبات عالیات استان لرستان، امروز شنبه، دهم تیرماه، در ستاد اربعین استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، گفت: در سال 94 و 95 از استان لرستان به‌عنوان یک استان نمونه در بحث خدمت‌رسانی به زائران اربعین تقدیر شد.
وی افزود: امسال برخلاف سال گذشته برای نخستین‌بار کلیه موکب‌هایی که در مرز ایران و داخل کشور عراق برای پذیرایی و اسکان زائران مستقر می‌شود باید دارای شناسنامه و پروانه موکب‌داری از ستاد بازسازی عتبات عالیات باشند.
حقی‌پور عنوان کرد: امسال موکب‌ها به‌طور حتم باید دارای کد باشند و براساس بخش‌نامه و دستورالعمل‌های ابلاغ شده هیچ خدماتی توسط دولت ایران و عراق به موکب‌های فاقد شناسنامه ارائه نمی‌شود.
مسئول ستاد عتبات عالیات استان لرستان بیان کرد: برای اطلاع‌رسانی این موضوع با صدا و سیمای استان لرستان مکاتبه‌ای انجام شده است تا نسبت به فراخوان و تیزر تبلیغاتی اقدام کند.
وی با بیان این‌که افراد که متقاضی برپایی موکب هستند برای شناسنامه‌دار کردن موکب و انجام فعالیت به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مراجعه کنند، عنوان کرد: به موکب‌هایی که خوب عمل کنند مجوز یک ساله‌ای به آنها اعطا می‌شود و درصورت عملکرد خوب مجوز آنها برای سه سال دیگر تمدید می‌شود.
حقی‌پور با اشاره به این‌که در حال حاضر سه موکب با ظرفیت بیش‌از پنج هزار نفر پذیرایی روزانه در سه وعده و اسکان حدود دو هزار نفر در کربلا و نجف ثبت‌نام انجام شده است، اظهار کرد: موکب‌داران بعد از صدور شناسنامه و پروانه موکب‌داری، برای اسکان و پذیرایی زائران و حمل و نقل گمرکی نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه به ستاد بازسازی عتبات عالیات اقدام کنند.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان لرستان، عنوان کرد: در کشور عراق زیرساخت‌های مورد نیاز در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قرار می‌گیرد تا نسبت به ظرفیت بین موکب‌های استان لرستان توزیع شود.
captcha