هزینه 8 میلیارد ریالی برای ساخت درب ورودی سرداب غیبت امام زمان(عج)
کد خبر: 3606798
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
حقی‌پور خبر داد:

هزینه 8 میلیارد ریالی برای ساخت درب ورودی سرداب غیبت امام زمان(عج)

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به رونمایی درب ورودی سرداب غیبت امام زمان(عج) طی هفته آینده در لرستان، گفت: برای ساخت این درب ۷۰۰ کیلو مس و دو کیلوگرم طلا مصرف شده و ۱۰۲ قطعه میناکاری انجام شده و برای روکش قسمت‌های طلاکاری این درب از شیشه کریستال استفاده شده است و در مجموع ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت این درب هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، اصغر حقی‌پور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه، ۱۶ خرداد در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: ستاد عتبات عالیات یک ستاد مردم‌نهاد است که در سال ۱۳۸۳ زیرنظر رهبر معظم رهبری شروع به فعالیت کرد این درحالی‌است که در این ستاد تمام مراجع نماینده دارند.
وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب چهار نماینده در ستاد بازسازی عتبات عالیات دارند که به‌عنوان شورای سیاست‌گذاری هستند، تصریح کرد: در استان لرستان ستاد بازسازی عتبات و عالیات با عنوان شورای هماهنگی فعالیت می‌کند که ریاست آن با نماینده ولی‌فقیه در لرستان است.
وی جمع‌آوری نذورات مردم برای بازسازی عتبات و عالیات را وظیفه ستاد عتبات عالیات دانست و گفت: استان لرستان در ساخت مجتمع خدماتی درمانی حضرت زینب(س) در کربلا نقش به‌سزایی داشته است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان گفت: از  زمان افتتاح ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان تاکنون ۱۲ میلیارد تومان نذورات مردمی جمع‌آوری شده است.
وی در خصوص ساخت درب حرم مطهر امامین عسکرین ورودی سرداب غیبت امام زمان(عج) اظهارکرد: این درب در سال ۹۴ استارت زده شد و در پایان اسفند ۹۵ به اتمام رسید.
حقی‌پور تصریح کرد: مراسم رونمایی از درب ورودی سرداب غیبت امام زمان(عج) روز یک‌شنبه، ۱۶ رمضان ساعت ۱۹ در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد با حضور مسئولان کشوری پرده‌برداری می‌شود و بعد از ماه رمضان برای زیارت به سایر شهرها برده خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که برای ساخت این درب ۷۰۰ کیلو مس مصرف شده است، تصریح کرد: در ساخت این درب  دو کیلوگرم طلا مصرف شده و ۱۰۲ قطعه میناکاری انجام شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان عنوان کرد: برای روکش قسمت‌های طلاکاری این درب از شیشه کریستال استفاده شده است و در مجموع ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت این درب هزینه شده است.
captcha