ایجاد مؤسسه خیریه واحد ویژه قرآنیان کشور
کد خبر: 3599550
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
امینی خبر داد:

ایجاد مؤسسه خیریه واحد ویژه قرآنیان کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل دارالقرآن رفعت از ایجاد مؤسسه خیریه واحد ویژه قرآنیان کشور جهت رفع مشکلات آنها خبر داد.

خسرو امینی، مدیرعامل دارالقرآن رفعت در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با برگزاری نشست هم‌اندیشی مسئولان مؤسسات خیریه قرآنی در مورد برگزاری صندوق خیریه واحد ویژه جامعه قرآنی کشور اظهار کرد: در سال گذشته طرح قرآنی آموزش رایگان قرآن کریم را به صورت سراسری کشور اجرا کردیم و با اینکه تأمین هزینه اجرای این طرح را نیز خود مؤسسه انجام داد، در 17 استان کشور با اجرای طرح همکاری کامل شد.

مدیرعامل دارالقرآن رفعت در ادامه با بیان اینکه در این راستا همچنین، سه همایش موفق را در محل فرهنگسرای قرآن، فرهنگسرای بهمن و سالن شریعتی منطقه 16 تهران برگزار کردیم که با استقبال فراوان جامعه قرآنی نیز رو به رو شد، افزود: با اجرای این طرح قرآنی احساس کردیم که مردم تمایل فراوانی دارند تا در اجرای طرح‌های قرآنی در کشور مشارکت داشته باشند.

امینی ادامه داد: یکی از طرح‌های دیگری که در زمینه فعالیت‌های قرآنی اقدام به اجرای آن کردیم، ایجاد یک مؤسسه خیریه بود تا بتوانیم با ایجاد چنین مؤسسه‌ای مشکلاتی را که بعضا جامعه قرآنی از نظر معیشتی و ... با آن رو به رو هستند، با یاری خداوند متعال رصد و رفع کنیم.

مدیرعامل دارالقرآن رفعت در ادامه با بیان اینکه تاکنون به صورت خودجوش مؤسسات و یا صندوق‌های خیریه در نقاط مختلف کشور به طور غیر‌رسمی در این زمینه به وجود آمده است، تصریح کرد: با اجرای این طرح و ایجاد چنین مؤسسه‌ای در نظر داریم تا تمامی این مؤسسات و صندوق‌ها را که به صورت مجزا و در یک نقطه فعالیت‌ می‌کنند را متمرکز کرده و بتوانیم یک مؤسسه واحد برای تمامی جامعه قرآنی کشور ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست تخصصی در این زمینه نیز اظهار کرد: در این راستا تصمیم گرفته شد تا با همکاری مسئولان و هیئت‌امنای مؤسسات و صندوق‌های مختلف که تاکنون ایجاد شده است، نشست مشترکی برگزار کنیم تا بتوانیم در رابطه به ایجاد یک مؤسسه واحد خیریه قرآنی به اجماع رسیده و اقدام کنیم.

مدیرعامل دارالقرآن رفعت تصریح کرد: در این راستا همچنین، تاکنون تعداد 50 نفر از مسئولان و اعضای هیئت مدیره مؤسسات و صندوق‌های خیریه قرآنی در کشور اظهار آمادگی کرد‌ه‌اند و امیدواریم تا در این زمینه تمامی مؤسسات و یا صندوق‌هایی که به امور خیریه می‌پردازند، اعلام آمادگی کنند تا بتوانیم نسبت به ایجاد مؤسسه‌ای واحد در این رابطه اقدام کنیم.

امینی در پایان اظهار کرد: با رایزنی‌هایی که در این رابطه با مسئولان قرآنی کشور به ویژه مسئولان سازمان دارالقرآن الکریم داشته‌ایم امیدواریم بتوانیم تا پس از پایان ماه مبارک رمضان نسبت به برگزاری نشست هم‌اندیشی که در این زمینه در نظر داریم اقدام کرده و به نتایج خوبی در این زمینه نیز دست پیدا کنیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۹:۲۷
0
0
مسئولان و دستگاه‌های قرآنی به تحقق این امر کمک کنند چرا که تاثیرات و پیامدهای خوبی به همراه خواهد داشت
captcha