تبیین اهداف و چگونگی برگزاری کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی
کد خبر: 3554988
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

تبیین اهداف و چگونگی برگزاری کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی

گروه معارف: دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی با اشاره به برگزاری کنگره در اردیبهشت‌ماه 96، گفت: این کنگره با هدف استخراج مبانی، شیوه‌ها و آسیب‌های علوم انسانی از آموزه‌های قرآن و زمینه‌سازی برای ترویج مباحث مربوط به قرآن و علم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عیسی مسترحمی، عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی، اردیبهشت ماه 96 در قم برگزار خواهد شد.
وی افزود: مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) العالمیه قم با مشارکت تعدادی از مراکز دانشگاهی و حوزوی، از جمله دانشگاه قرآن و عترت، دانشگاه علامه مجلسی و نمایندگی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در اصفهان این کنگره را برگزار خواهند کرد.
دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی بیان کرد: مهلت ارسال چکیده مقالات تا پایان دی ماه تمدید شد و شرکت کنندگان تا پایان بهمن نیز برای ارسال اصل مقاله فرصت دارند. تعدادی از مجلات علمی-پژوهشی و علمی-ترویجی از جمله مجلات مطالعات تفسیری، آموزه‌های قرآنی، قرآن و علم و قرآن و مستشرقان برای چاپ مجموعه مقالات کنگره اعلام آمادگی نموده‌اند.
مسترحمی با اشاره به هدف از برگزاری کنگره گفت: برگزاری این کنگره در واقع لبیکی به منویات مقام معظم رهبری است در رابطه با اینکه قرآن مبنا و ریشه علوم انسانی قرار گرفته و مبانی، شیوه‌ها، آسیب‌ها، چالش‌ها و شبهات علوم انسانی از قرآن استخراج شود. از طرف دیگر، با توجه به اینکه حدود 10 رشته قرآن و علم در سطح دکتری در گروه قرآن و علوم جامعة‌المصطفی(ص) وجود دارد، دنبال این هستیم که بخشی از مباحث نیز مرتبط با این حوزه بوده و در این رابطه اطلاع‌رسانی و زمینه‌سازی صورت گیرد.
captcha