اعطای مجوز 100 باب کتابخانه کانون‌های مساجد فارس در سال جاری
کد خبر: 3548097
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
باقری اظهار کرد:

اعطای مجوز 100 باب کتابخانه کانون‌های مساجد فارس در سال جاری

گروه فرهنگی: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس از اعطای مجوز به یکصد باب از کتابخانه‌های فعال در مساجد استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، 2 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 680 کتابخانه در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، گفت: یکی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد فعالیت‌های کتابخانه‌ای است که در کنار برنامه‌های دیگر مذهبی و فرهنگی دنبال می‌شود و به 2 صورت کتابخانه مخزنی و کتابخانه باز به علاقه‌مندان خدمات ارائه می‌کند.

وی از اعطای مجوز به یکصد باب از کتابخانه‌های فعال در مساجد استان در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون 262 باب از کتابخانه‌های مساجد فارس مجوزدار شدند و همچنان از تأ‌سیس کانون فرهنگی و کتابخانه در مساجد استان استقبال می‌کنیم.

باقری، نقش کتابخانه‌‌های مساجد در تحقق نهضت مطالعه مفید و افزایش سرانه مطالعه در جامعه و تحقق منویات مقام معظم رهبری در این خصوص را یادآور شد و تاکید کرد: در برخی از نقاط استان فارس به خصوص روستاها، کتابخانه‌ها و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد بسیار تأثیرگذار فعالیت دارند و نوجوانان و جوانان و نیز اقشار مختلف مردم از ظرفیت مساجد به عنوان محلی مطمئن و امن برای فعالیت و محل مطالعه استفاده می‌کنند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: برنامه‌های مختلفی به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در سطح کتابخانه‌های مساجد فارس برگزار شد که می‌توان به سخنرانی ائمه جماعات مساجد با موضوع کتاب، کتابخوانی و نقش مطالعه در افزایش فرهنگ با استناد به روایات ائمه اطهار(ع)، برگزاری نشست‌های نقد کتاب، عضویت رایگان، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، تقدیر از فعالان کتابخانه‌ها، بازدید از کتابخانه‌ها و دیدار مسئولان و کتابداران کتابخانه‌ها با امام جمعه و مسئولان محلی اشاره کرد.

وی برپایی مسابقات کتابخوانی با موضوع امام حسین(ع) را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برشمرد و افزود: با توجه به تقارن هفته کتاب اربعین حسینی برنامه‌ها و مسابقات ویژه‌ای برای معرفی و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ غنی عاشورا در کتابخانه‌های مساجد برگزار شد.


captcha