دومین همایش قرآن و حجاب در كابل برگزار شد
کد خبر: 3544351
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

دومین همایش قرآن و حجاب در كابل برگزار شد

گروه بین‌الملل: دومین همایش «قرآن و حجاب» با حضور جمعی از شخصیت‌های دینی و فرهنگی از سوی شورای عالی قرآن افغانستان در کابل برگزار شد.

دومین همایش قرآن و حجاب در كابل برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، رئیس شورای عالی قرآن افغانستان به بیان اهمیت و نقش حجاب در جامعه پرداخت.
10 آیه در قرآن درباره حجاب
وی در سخنان خود، گفت: در قرآن كریم بیش از 10 آیه راجع به حجاب آمده است که اهمیت حجاب، واجب‌بودن حجاب، روش حجاب و فلسفه حجاب را مورد تأکید قرار داده است.
حجت‌الاسلام حسن‌زاده افزود: حجاب تنها پوشش نیست؛ بلکه در گفتار و رفتار و چشم و گوش نیز باید حجاب رعایت شود تا بتوانیم در جامعه مسئله مهم حجاب و پوشش را نهادینه کنیم.
رئیس شورای عالی قرآن افغانستان افزود: برای رعایت حجاب و حفظ ارزش‌های اسلامی باید به موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه داشته باشیم و تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه زنده نگهداریم، موفق و سربلند هستیم.
در ادامه، خانم علیزاده، از مسئولان شورای عالی قرآن افغانستان گفت: زنان و مردان باید حجاب را رعایت کنند. حجاب تنها پوشش نیست؛ بلکه در نگاهمان و در رفتارمان و در اخلاقمان نیز حجاب را باید رعایت کنیم.
وی یادآور شد: اگر حجاب اسلامی را رعایت کنیم، بیشتر امنیت خواهیم داشت و این گفتار قرآن كریم است که ما سلامت جامعه را در رعایت حجاب اسلامی داریم.
captcha