احداث بزرگترین مجتمع قرآنی غرب کشور در کرمانشاه
کد خبر: 3540459
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
با هدف آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی؛

احداث بزرگترین مجتمع قرآنی غرب کشور در کرمانشاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول اداره قرآنی استان کرمانشاه گفت: بزرگترین مجتمع قرآنی غرب کشور در قالب 3 هزار متر زیربنا به‌منظور راه‌اندازی جلسات هم‌اندیشی با رویکرد فضا برای آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی در کرمانشاه احداث شد.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، مسئول اداره قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به اهداف احداث بزرگترین مجتمع قرآنی غرب کشور گفت: بزرگترین مجتمع قرآنی غرب کشور در قالب 3 هزار متر زیربنا به‌منظور آشنایی افراد مختلف جامعه با معارف قرآنی به‌صورت زیربنایی در کرمانشاه احداث شد.
وی افزود: ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه و تربیت مربیان و چهره‌های فرهیخته قرآنی از دیگر اهداف احداث این مجتمع قرآنی است.
حجت‌الاسلام محمدی به اهداف دیگر احداث این مجتمع قرآنی از جمله رشد و ارتقا سطح قرآنی استان با تربیت قاریان و مرتلین با ایجاد زیرساخت هدفمند قرآنی همچنین ایجاد مکانی ثابت و شخصی برای اهالی قرآن که محل انس و ارتباط اصحاب قرآن باشد تا بتوانند به بیان مشکلات خود بپردازند، اشاره کرد.
مسئول اداره قرآنی استان کرمانشاه تصریح کرد: راه‌اندازی جلسات و هم‌اندیشی‌های متعدد با رویکرد فضا برای آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی از دیگر این اهداف است، در واقع این مجتمع رصدخانه اصلی فعالیت‌های قرآنی در استان خواهد بود.
وی افزود: این مجتمع پایگاه و مرکز فعالیت‌های قرآنی غرب کشور است تا مدیران ادارات قرآنی استان‌های غربی به‌صورت فصلی نشست‌های مشترکی برای برطرف کردن ضعف‌‌های قرآنی برپا کنند.
حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: تغذیه فکری قرآنی ادارات و ارگان‌های دولتی به‌صورت ارائه طرح‌ها و اعزام نیرو جهت ایجاد فضای قرآنی در محیط کاری از دیگر اهداف احداث این مجتمع است.
مسئول اداره قرآنی استان کرمانشاه در پایان به اهداف دیگر احداث این مجتمع از جمله ایجاد دبیرخانه قوی موسسات جهت نظارت بر عملکرد تشکل‌های قرآنی و سیاست‌گذاری جهت تربیت حفاظ قرآن کریم براساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ اشاره کرد.
captcha