آسیب‌های اجتماعی با انس و عمل به قرآن کاهش خواهد یافت
کد خبر: 3527219
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

آسیب‌های اجتماعی با انس و عمل به قرآن کاهش خواهد یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری شرکت‌کننده در مسابقات حفظ قرآن گفت: اگر مردم وارد فعالیت‌های قرآنی و عمل به آن شوند آسیب‌های اجتماعی فروکش خواهد کرد.

زینب محمدی از شرکت‌کنندگان رشته ترتیل مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قم، گفت: همه مشکلات اجتماعی،‌ فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی با قرآن قابل حل است و آرامش جسمی و روحی با قرآن تامین می‌شود.
حافظ هفت جزء‌ قرآن افزود: نیاز به فعالیت بیشتر در فضای مجازی دارد و یک کانال قوی و معروف قرآنی بسیار می‌تواند در جذب افراد موثر باشد که در آن شبهات روز را با قرآن برطرف کنند که البته کسانی را می‌خواهد که علم به قرآن را داشته باشند.
وی ابرازداشت: جوانان در حال حاضر دنبال انتخاب راهی برای ادامه زندگیشان هستند من پیشنهاد می کنم راه فراگیری قرآن را هم امتحان کنند تومانینه‌ای وارد دلشان می‌شود که نمی‌توانند قرآن را رها کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: مسابقات انگیزه‌ای را در فرد ایجاد می‌کند که سبب جذب به قرآن نیز می‌شود در مرحله اول برخی شرکت کرده بودند که روخوانی را هم نمی‌دانستند اما وقتی از سوی اوقاف اعلام کردند که مسابقه برگزار می‌شود همه شرکت کرده بودند و این تشویقی می‌شود که قرآن‌آموزی را ادامه دهند.
وی با بیان این که این دوره از مسابقات بسیار مطلوب برگزار شد، بیان کرد:‌ حسن بزرگ مسابقات این دوره این بود که سال گذشته ۵۰ نفر در انتظار نوبت قرائت خود بودند و تا رسیدن نوبتشان بلاتکلیف بودند اما در سال جاری به ۲۰ نفر کاهش یافته بود که خیلی خوب بود.
وی در توصیه‌ای به دوستداران قرآن نیز گفت:‌ تمام رشته‌های قرآنی خوب است و فرد با قدم نهادن در این عرصه رفتار خوش و آرامش پیدا می‌کند و آن را به دیگران هم انتقال می‌دهد بخصوص رشته حفظ که باعث عمل در زندگی نیز خواهد شد.
captcha