حرکت بر مدار اخلاق قرآنی مهمترین وظیفه حافظان کلام وحی است
کد خبر: 3525016
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
شکری:

حرکت بر مدار اخلاق قرآنی مهمترین وظیفه حافظان کلام وحی است

فعالیت‌های قرآنی: معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن گفت: مهمترین وظیفه حافظان قرآن این است که در مدار اخلاق قرآنی و شرعی حرکت کنند، تا رفتار و کردارشان در جذب افراد به سمت قرآن موثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، مهدی شکری، معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن ظهر امروز در همایش تخصصی حافظان کریم که در ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن با فطرت انسان سازگار است، اظهار کرد: چنانچه بتوانیم جاذبه‌های قرآنی را به عرصه ظهور برسانیم، می‌توان فرهنگ قرآن را در جامعه ترویج دهیم.
وی ضمن یادآوری اینکه مسائل فرهنگی در طول زمان موثر واقع می‌شود، گفت: جهت ترویج فرهنگ قرآنی نیاز به برنامه‌ریزی مستمر بوده و افرادی که در این حوزه فعال هستند،با داشتن چشم‌انداز مشخص می‌توانند باعث رشد و شکوفایی فرهنگ قرآنی در جامعه باشند.
شکری با عنوان اینکه حافظان وحی الهی باید حدود قرآن را رعایت کنند، گفت: چنانچه حفظ قرآن همراه با تدبر و انس با آن نباشد، نه تنها تاثیر مثبت ندارد بلکه می‌تواند تاثیر منفی هم داشته باشد.
وی به پتانسیل و ظرفیت بالای استان جهت تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: چنانچه برنامه‌ریزی منظم جهت استفاده بهینه از ظرفیتهای قرآنی صورت گیرد، این استان می‌تواند نمونه‌ای  برای سایر استانها و پرچم‌دار توسعه حافظان قرآن باشد.
وی  با اشاره به اینکه منشاء رذائل اخلاقی از سه عنصر کبر، حرص و حسد سرچشمه می‌گیرد، افزود: حافظان قرآن باید از این سه عنصر مواظبت کرده چرا که انسان با کسب مقام و مراتب بالای علمی  بیشتر در معرض آن قرار می‌‌گیرد.
وی به منویات مقام معظم رهبری در راستای تربیت 10 هزار حافظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این امر تنها با عزم ملی و نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی و با همکاری افرادی که در این زمینه فعال هستند، محقق خواهد شد.
معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن  ادامه داد: حافظان قرآن باید به طور جدی‌تر به جریان‌سازی حفظ  پرداخته و با  اتخاذ برنامه‌ریزی‌های منظم در این زمینه پیشقدم باشند.
وی با اشاره به اینکه طی 10 سال  گذشته طرح ملی اعطای مدرک به حافظان قرآن در حال انجام است، گفت: تاکنون 50 هزار نفر در این آزمونها شرکت کرده و بیش از 10 درصد مدرک درجه یک تا پنج اخذ شده و بیش از دو هزار نفر مدرک حفظ دریافت کرده‌اند.
شکری با عنوان اینکه تعداد 400 جلسه قرآن در کشور راه ‌اندازی خواهد شد، افزود: برگزاری این جلسات فرصتی فراهم خواهد آورد تا بتوانیم ظرفیت‌های آموزش قرآن در کشور را شناسایی و ترویج دهیم.
در بخش دیگری از جلسه سید محمد میرقلنج مربی برجسته قرآنی استان افزود: رفتار حافظان قرآنی باید تفاوت فاحشی با سایر آحاد جامعه داشته باشد و بتوانند در نظام بینشی خود تغییر ایجاد کنند تا بتوانند فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهند.
وی با اشاره به اینکه اینکه بد اخلاقی در جامعه کنونی غوغا می‌کند که در شان یک جامعه اسلامی نیست، افزود: با اغنای عقلی قلب به آرامش رسیده و خوش‌اخلاقی در جامعه رواج پیدا می‌کند.

captcha