طرح سه ساله حفظ کل قرآن در مدرسه علمیه اندیمشک اجرا می‌شود
کد خبر: 3520472
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

طرح سه ساله حفظ کل قرآن در مدرسه علمیه اندیمشک اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، طرح سه ساله حفظ کل قرآن کریم در مدرسه علمیه اندیمشک اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه، حجت‌الاسلام کرمعلی شیرمهد، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک، با اشاره به برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن در این مدرسه علمیه، اظهار کرد: این کلاس ها از سال تحصیلی 94-95 آغاز و تا سه سال دیگر ادامه خواهند داشت.

وی با بیان این که در فصل تابستان، یک دوره حفظ نیم جزء قرآن به اجرا در آمد، گفت: این دوره مختص طلاب پایه اول بود که در 10 روز اجرا شد و در طول سال تحصیلی آینده نیز به صورت مستمر ادامه می‌یابد.

شیرمهد، با اشاره به آشنا بودن طلاب، نسبت به شیوه‌های حفظ قرآن کریم، گفت: خوشبختانه پس از برگزاری این دوره‌ها از سوی معاونت آموزش، تمامی طلاب، به صورت تخصصی شیوه حفظ کل قرآن را فراگرفته و تا سه سال آینده، تعداد زیادی حافظ کل در مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک، تربیت خواهند شد.

این استاد حوزه علمیه، با بیان این که حفظ قرآن برای یک طلبه، از ضروریات است، گفت: از آنجایی که مقام معظم رهبری فرمان تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را صادر کرده‌اند، بر حوزه‌های علمیه که پیشتازان عرصه ولایت هستند، لازم است با اهتمام ویژه و بیشتری در این راستا گام بردارند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اندیمشک، در پایان با اشاره به آثار حفظ قرآن در روحیه طلاب و روحانیون، اظهار کرد: قرآن بنا به فرمایش ائمه معصومین(ع) نور بوده و این نور الهی باید در قلوب و جان طلاب نفوذ کند. این مهم به واسطه قرائت مستمر همراه با تعقل و تفکر و همچنین حفظ آن حاصل می‌شود، اما علاوه بر آن، حفظ قرآن سبب تقویت حافظه و روشن شدن سیمای طلاب می‌شود.

captcha