ضرورت حمایت خیّران از نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3509645
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

ضرورت حمایت خیّران از نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حمایت خیّران از نمایشگاه قرآن مشهد عنوان کرد: ضروری است خیّران و واقفان در نمایشگاه قرآن فعال‌تر عمل کنند زیرا بودجه‌ای برای انجام اقدامات مناسب وجود ندارد.

فاطمه حسینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی خراسان رضوی و عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی در حاشیه برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در ارزیابی نمایشگاه نسبت به سال گذشته ضمن تشکر از همه مسئولان، غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان اظهار کرد: نه به عنوان نظر شخصی بلکه بر اساس مجموع بازخوردها و گلایه‌هایی که از سوی بازدیدکنندگان و غرفه‌داران شاهد بوده‌ام، نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته هم از جهت بازدید و هم در بخش پذیرایی بسیار ضعیف‌تر ظاهر شده است.
ضرورت حمایت خیّران
وی با تأکید بر ضرورت حمایت خیّران از نمایشگاه قرآن مشهد عنوان کرد: نگاهمان باید روز به روز به قرآن عمیق‌تر شود و مردم نیز باید در این زمینه مشارکت داشته باشند؛ همچنین ضروری است خیّران و واقفان نیز در این زمینه فعال‌تر عمل کنند زیرا بودجه‌ای برای انجام اقدامات مناسب وجود ندارد.
نمود کمرنگ بخش بین‌الملل نسبت به سال گذشته
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال‌های گذشته جنگ‌های متعدد و چندین تئاتر خیابانی در محوطه نمایشگاه همراه با هدایای ویژه‌ای برگزار می‌شد، عدم نظارت صحیح را از دیگر نقاط ضعف نمایشگاه برشمرد و یادآور شد: به عنوان نمونه سال‌های گذشته شاهد بودیم، مؤسسه‌ای با حجم زیادی از کار پژوهشی و توانمندی در نمایشگاه حضور پیدا کرده بود اما در ارزیابی‌ها، مؤسسه‌ای که غرفه کودک داشت، مؤسسه برتر اعلام می‌شد.
نگاه‌ها در بخش ارزیابی تبعیض‌آمیز است
حسینی در همین زمینه ادامه داد: ما مؤسسه‌ای داریم که پنج سال در نمایشگاه تجلیل می‌شود در حالی که یک مؤسسه توانمند که نیاز به توجه و دیده شدن دارد را وقتی دعوت می‌کر‌دند، یا مورد احترام قرار نمی‌گرفت یا تجلیلی از او نمی‌شد و آنان را دلزده می‌کرد لذا پیش از برگزاری نمایشگاه که من برای دعوت با مؤسسات تماس ‌می‌گرفتم برخی با ناراحتی برخورد کرده و می‌گفتند «دیگر ما را دعوت نکنید» زیرا نگاه‌ها بسیار تبعیض‌آمیز است.
عدم حضور فرهنگسرای قرآن به عنوان یک بازوی قرآنی در نمایشگاه
عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور در خصوص نهادهای غایب در نمایشگاه نیز گفت: فرهنگسرای قرآن و عترت به عنوان یک بازوی قرآنی مشهد امسال حضور پیدا نکرد در حالی که می‌توانست با برگزاری جنگ‌ها، مسابقات، کارگاه، همایش، مشاوره و ... در نمایشگاه بسیار مفید باشد. سال گذشته حداقل پنج کارگاه خانوادگی با حضور چهره‌هایی چون حجت‌الاسلام دهنوی و استادرحیم‌پور ازغدی داشتیم در حالی که امسال هیچ‌کدام از آن‌ها نبود.
برخی مؤسسات به خاطر صدهزار تومان در حال بسته شدن هستند
حسینی اضافه کرد: بخش حجاب و عفاف نیز اگر امسال حضور پررنگی داشت به خاطر فروش بود. اما در حق مؤسسات حقیقتا دارد جفا می‌شود. برخی مؤسسات به خاطر صدهزار تومان درشان در حال بسته شدن است در حالی که در برپایی نمایشگاه میلیونی خرج می‌شود که هیچ خروجی برای مؤسسات ندارد.
نمایشگاه سال آینده و تشکیل شورای حمایت مالی
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی خراسان رضوی در پایان یادآور شد: من از تشکیل شورای حمایت بسیار خرسند هستم و با وجود آن افق سال آینده نمایشگاه را بسیار عالی می‌بینم زیرا شورای حمایت همه مؤسسات را حمایت می‌کند برخلاف الان که برخی مؤسسات با حمایت مالی و برخی بی‌بهره از این حمایت در نمایشگاه حضور پیدا کردند و این موضوع باعث دلسری مؤسسات شد.
captcha