نبود بودجه و حمایت؛ دلایل اصلی عدم حضور برخی مؤسسات در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3509550
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸

نبود بودجه و حمایت؛ دلایل اصلی عدم حضور برخی مؤسسات در نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی خراسان رضوی اظهار کرد: یک مؤسسه در حال حاضر فشارهای اقتصادی زیادی اعم از اجاره‌بها، حقوق پرسنل و عدم حمایت دستگاه‌های دولتی را تحمل می‌کند بنابراین باید در این 10 شب چندین میلیون هزینه کرده و نسبت به جمعیت کم بازدیدکنندگان، حضور در نمایشگاه خروجی برای مؤسسات ندارد.

فاطمه حسینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی خراسان رضوی و عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: اتحادیه مؤسسات قرآنی امسال بیشتر با این نگاه در نمایشگاه حضور پیدا کردند که در خدمت مؤسسات و شنونده مشکلات آنان باشد و در جهت رفع نیازهای آنان بکوشد. ما هر سال با نگاه حمایتی ـ نظارتی میزبان مؤسسات در نمایشگاه هستیم.
وی ادامه داد: از تمام مؤسسات درخواست کرده‌ایم که جلسات معارفه داشته باشند تا در نمایشگاه ظرفیت‌ها شناسایی شود. بسیاری از مؤسسات استاد دارند اما قرآن‌آموز ندارند، برخی قرآن‌آموز دارند و استاد ندارند لذا در نمایشگاه با نشست‌های شبانه‌ای که در غرفه داشتیم مؤسسات به یکدیگر معرفی می‌شوند تا از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌ ببرند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی خراسان رضوی اضافه کرد: علاوه بر آن، بسیاری از مؤسسات ما توانمندی‌ها و محصولاتی اعم از کتاب، نرم‌افزار و ... دارند که وقتی این موارد را به اتحادیه معرفی می‌کنند ما آنها را در معرض نمایش گذاشته تا مؤسسات بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.
مشارکت 40 مؤسسه در نمایشگاه
وی با بیان اینکه امسال حدود 40 مؤسسه در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد شرکت کردند، اظهار کرد: 300 مؤسسه تحت پوشش اتحادیه قرار دارند، این مؤسسات تشکیل شده از مؤسسات سازمان تبلیغات و اداره ارشاد که اتحادیه همزمان هر دو را پذیراست زیرا برای ما فرقی نمی‌کند سازمان تبلیغات یا اداره ارشاد چه می‌گوید. ما یک اتحادیه‌ایم، یک قرآن داریم و هر فردي برای قرآن زحمت بکشد با تمام توان در خدمت او خواهیم بود.
حسینی در پاسخ به چرایی حضور حداقلی این مؤسسات در نمایشگاه بیان کرد: 40 مؤسسه شرکت‌کننده یا در بخش‌هایی اعم از کودک و نوجوان و یا در بخش انتشارات و فروش آمده‌اند و اینطور نیست که بگوییم همه از بُعد مؤسسه‌ای حضور پیدا کرده‌اند و بحث‌های مالی و فروش در حضور بسیاری از آنان نقش جدی داشته است.
حضور در نمایشگاه خروجی برای مؤسسات ندارد
وی همچنین یادآور شد: یک مؤسسه در حال حاضر فشارهای اقتصادی زیادی اعم از اجاره‌بها، حقوق پرسنل و عدم حمایت دستگاه‌های دولتی را تحمل می‌کند بنابراین باید در این 10 شب چندین میلیون هزینه کرده و نسبت به جمعیت کم بازدیدکنندگان، حضور در نمایشگاه خروجی برای مؤسسات ندارد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی کشوری در همین زمینه افزود: این موارد باعث دلسردی مؤسسات شده است زیرا خود من که امسال برای حضور در نمایشگاه با تک تک مؤسسات تماس گرفتم، گفتند علاقه‌مند به حضور در نمایشگاه هستیم اما بودجه‌ای برای هزینه‌کرد نداریم.
کودک و نوجوان؛ فعال‌ترین حوزه در میان مؤسسات
وی حوزه کودک و نوجوان را فعالترین بخش در میان مؤسسات خواند و افزود: این به دلیل جذابیت بخش کودک و نوجوان است زیرا بچه‌ها بسیار از آن استقبال می‌کنند و لذت می‌برند. از سوی دیگر، نگاه ما به آموزش‌‍‌های قرآن نگاه ریشه‌ای است و هدف ما این است تا کودکان را از سنین خردسالی پیش از آنکه به مرحله نوجوانی و جوانی برسند و ما زمان را از دست داده باشیم، آماده کنیم. سیاست‌ جدید همه مؤسساتی که ریشه‌ای کار می‌کنند این است که آموزش را از پیش‌دبستانی آغاز کنند.
captcha