تشکیل دبیرخانه دائمی؛ لازمه حضور همه دستگاه‌ها در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3509225
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

تشکیل دبیرخانه دائمی؛ لازمه حضور همه دستگاه‌ها در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیفات اسلامی خراسان رضوی از حضور هشت مؤسسه زیر نظر این اداره در نمایشگاه قرآن امسال خبر داد و در ادامه از لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی و انتقال نمایشگاه به مرکز شهر سخن گفت.

مهدی رمضانی، مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیفات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از حضور هشت مؤسسه زیر نظر این اداره کل در نمایشگاه قرآن يازدهم مشهد خبر داد.
وی ادامه داد: دارالقرآن و بخش تفسیر این اداره، مؤسسه قرآنی بی بی حکیمه که در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی و مشاوره خانواده فعالیت می‌کند و خانه قرآن شهری حضرت رقیه(س) که به آموزش قرآن به کودکان می‌پردازد، در نمایشگاه شرکت کرده‌اند.
وی همچنین افزود: مؤسسه قرآنی «آیات بیداری» که در حوزه آموزش قرآن به کودکان و مشاوره حقوقی رایگان فعالیت دارد و مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم نیز از دیگر مؤسساتی هستند که با حمایت اداره کل تبلیغات در نمایشگاه حضور پیدا کردند.
مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیفات اسلامی خراسان رضوی در ادامه حضور پرشور مؤسسات قرآنی نسبت به سال گذشته را از نقاط قوت نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته عنوان و اضافه کرد: حذف محصولات غیرمرتبط با ماهیت نمایشگاه قرآن در بخش عفاف و حجاب و عدم حضور برخی فروشگاه‌های بی‌ارتباط با نمایشگاه از ديگر نقاط قوت نمایشگاه امسال به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه امسال شاهد حضور کمرنگ بخش رسانه‌های دیجیتال در نمایشگاه نیز بودیم، اضافه کرد: علاوه بر آن، عدم حضور برخی نهادها همچون شهرداری جای بررسی و تأمل دارد. اینکه چند روز مانده به برگزاری نمایشگاه از مؤسسات و مراکز دعوت شود و صرفا حضور در نمایشگاه مهم باشد قابل پذیرش نیست. همچنین وجود مشکلات مالی و عدم حمایت از مؤسسات نیز در بی‌رغبتی آنان برای حضور در نمایشگاه نقش بسزایی دارد.
رمضانی در ادامه پیشنهاد داد: نمایشگاه به مرکز شهر به منتقل شود تا مردم در آن حضور پیدا کنند و ظرفیت موجود بهره‌مند شوند چرا که مشهد قطب قرآنی جهان اسلام است و باید به عنوان شهر قرآنی معرفی شود.
وی بیان کرد: سال آینده که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است می‌توان مشهد را به عنوان شهر قرآنی کشور معرفی کرد زیرا شهری همچون مشهد با این حجم از ظرفیت و استعداد قرآنی حقیقتا در کشور بی‌نظیر است.
مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیفات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: اگر مسئولان قرآنی ما به این نتیجه برسند که روی مشهد به عنوان شهر قرآنی، سرمایه‌گذاری بیشتری کنند قطعا نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت.
وی در پایان یادآور شد: لازمه اینکه همه مؤسسات و دستگاه‌ها با همه ظرفیتشان در نمایشگاه مشارکت داشته و به رونق نمایشگاه کمک کنند این است که ما در طول سال یک دبیرخانه فعال داشته باشیم نه اینکه فقط یکی‌ دو ماه مانده به نمایشگاه به فکر بیفتیم.

captcha