معرفی برترین‌های قرآنی «طرح قدس» در مشهد
کد خبر: 3508833
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

معرفی برترین‌های قرآنی «طرح قدس» در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقات قرآنی کارکنان و دانشجویان آموزشکده‌های سما پهنه شرق کشور(طرح قدس) بعد از دو روز رقابت به میزبانی مرکز آموزشی ـ فرهنگی سما مشهد با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مسابقات قرآنی کارکنان و دانشجویان آموزشکده‌های سما پهنه شرق کشور(طرح قدس) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی بعد از دو روز رقابت به میزبانی مرکز  آموزشی ـ فرهنگی سما مشهد با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
بنابر این گزارش، در این دوره از مسابقات، 25 نفر از منتخبان قرآنی از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، یزد، کرمان و سیستان‌و‌‌بلوچستان در چهار رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ، ترجمه و تفسیر به رقابت پرداختند.
این رقابت‌ها در دو بخش کارکنان و دانشجویان به مدت دو روز در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما مشهد برگزار شد که در پایان 14 نفر حائز رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.
همچنین در بخش کارکنان آقا، محسن سکندری‌مقدم از خراسان جنوبی و اسماعیل نیک‌فهم از خراسان شمالی به ترتیب رتبه‌های اول و دوم رشته قرائت به روش ترتیل را کسب کردند، همچنین در رشته قرائت به روش تحقیق مسعود بهشتی از خراسان رضوی حائز رتبه سوم شد و در سایر رتبه‌های این رشته کسی رتبه به دست نیاورد.
بر این اساس در رشته حفظ و ترجمه، محمد صفایی از خراسان شمالی حائز رتبه سوم شد و در رشته تفسیر نیز حسین جهانی از خراسان جنوبی و کاظم شاهرخیان از خراسان رضوی به ترتیب حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند.
علاوه بر این در بخش کارکنان بانو، زهرا رمضان‌زاده از کرمان و اعظم رجب‌زاده از خراسان شمالی به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم رابه دست آوردند.
در رشته قرائت به روش ترتیل امتیازها به حد نصاب نرسید. همچنین در رشته حفظ و ترجمه، معصومه سبک‌دست از کرمان نفر اول شد و سمانه خضری از خراسان رضوی و فاطمه برزلی از خراسان شمالی به ترتیب حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند.
علاوه بر این در رشته تفسیر نیز سحر شعبانی از خراسان شمالی، رتبه اول و معصومه سبک‌دست از کرمان رتبه دوم را کسب کرد.
در بخش دانشجویان آقا، تنها محمدامین خاتمی از مشهد توانست رتبه سوم قرائت به روش تحقیق را به خود اختصاص دهد و در سایر رشته‌ها امتیاز لازم حاصل نشد.
همچنین در بخش دانشجویان بانو، نیز تنها اعظم لسانی از خراسان رضوی توانست رتبه دوم را در قرائت به روش تحقیق کسب کند و در سایر رشته‌ها امتیاز لازم به دست نیامد.
captcha