بازنويسی قصص قرآنی زمينه بهره​مندی از پیام‌های قرآن را فراهم می​كند
کد خبر: 3491938
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

بازنويسی قصص قرآنی زمينه بهره​مندی از پیام‌های قرآن را فراهم می​كند

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت​الاسلام و السلمين مهدوي يكي از اهداف جشنواره ادبي محراب را کشف و پرورش استعدادهای قرآنی و بهره‌مندی از پیام‌های قصص قرآنی و نهادینه شدن آنها در جامعه دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ولی‌الله مهدوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، پیرامون جشنواره ادبی محراب و بخشهای مختلف آن گفت: یكی از بخشهای این جشنواره بازنویسی قصص قرآن است. هدف اصلی جشنواره در این بخش، آن است که جوانان و علاقهمندان به حوزه ادب داستانی از قابلیت‌های قصص قرآنی استفاده کنند.

وی کشف و پرورش استعدادهای قرآنی خصوصاً در میان کودکان و نوجوانان، آشنایی نسل جوان و نوجوان با علوم و معارف قرآن کریم، آموزش نسل جوان و متعهد در حوزه ادب داستانی و بهره‌مندی از پیام‌های قصص قرآنی و راه‌های نهادینه شدن آنها در جامعه را از دیگر اهداف این بخش از جشنواره ادبی محراب عنوان كرد.

مهدوی اظهار كرد: تذکر، تنبه و عبرت‌آموزی از اهداف داستانهای قرآنی است که توجه و تأمل در آنها می‌تواند ما را در مقابله با تهاجمات فرهنگی یاری دهد.

وی گفت: داستان و قصه از موضوعاتی است که با خصلت‌های بشر سازگار است و باید از همه خصلت‌هایی که خداوند در وجود بشر قرار داده است، برای فلاح و رستگاری جامعه بهره برد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک ادامه داد: دوره اول این جشنواره در سطح شهرستان، دوره دوم تا چهارم در سطح استان برگزار شد و دوره پنجم آن اردیبهشتماه امسال در سطح 14 استان زاگرس‌نشین کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه تاکنون 160 اثر در بخش داستان و 150 اثر در بخش شعر به جشنواره رسیده است، افزود: اختتامیه پنجمین جشنواره ادبی «محراب» 23 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. از برنامههای جانبی این اختتامیه، برگزاری سه کارگاه آموزشی در حوزه شعر و داستان نماز و بازنویسی قصص قرآنی است.

captcha