حلقه مفقوده جامعه امروز اخلاق‌مداری است
کد خبر: 3488170
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
شیرخانی:

حلقه مفقوده جامعه امروز اخلاق‌مداری است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی‌وفرهنگی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان مرکزی در اختتامیه مسابقات قرآن دانش‌آموزی گفت: اخلاق حلقه مفقوده امروز جامعه است، کسانی که در مسیر علم حرکت می‌کنند باید با ابزار تفکر، به رفتار اخلاق‌مدارانه برسند و نباید تقلید جای تفکر تحلیلی را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علی شیرخانی، معاون پرورشی‌وفرهنگی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان مرکزی، در مراسم اختتامیه مرحله استانی سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در بخش پسران، که شامگاه سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: شرکت‌کنندگان نباید هدف خود را کسب رتبه قرار دهند زیرا کسب نگاه زیبا به دین از اهداف برگزاری مسابقات قرآن است.
وی افزود: دین باوری محبت و عدالت را در ارتباط با همه پدیده‌های عالم در جامعه افزایش  می‌دهد و برگزاری مسابقات قرآنی و دینی زمینه دین‌باوری را ایجاد می‌کند.
شیرخانی ادامه داد: دانش‌آموزانی که در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند با سایر دانش‌آموزان از نظر شخصیت و رفتار بسیار متفاوت هستند و فعالیت‌های قرآنی آنها مقدمه‌ای برای پرورش اخلاق و عدالت است.
وی اظهار داشت: بعضی از مربیان احساس می کنند اگر دانش‌آموزشان مقام نیاورند پس به آنها ظلم شده است در صورتیکه در مسابقات باید به داوران اعتماد داشته باشند زیرا به همه داوران برعدالت‌محوری تأکید شده است.
معاون پرورشی‌وفرهنگی اداره‌کل آموزش‌‌و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: اگر افراد جامعه واقعیات را بپذیرند دیگر کسی رفتار وحزب خود را برتر نمی‌داند، کسانی که در مسیر علم حرکت می‌کنند باید با ابزار تفکر، به رفتار اخلاق‌مدارانه برسند و نباید تقلید جای تفکر تحلیلی را بگیرد.
شیرخانی با اشاره به اینکه در رقابت‌های ورزشی وسیاسی اخلاق کنار گذاشته شده افزود: اخلاق حلقه مفقوده امروز جامعه است و مصادیق بسیاری نیز برای بی‌اخلاقی ها وجود دارد.
این مقام مسوول در پایان تأکید کرد:  دانش‌آموزان برتر مسابقات قرآن،  مبلغان دین هستند و وظیفه آموزش‌وپرورش فراهم کردن امکانات برای آنها در راه تقویت بنیه دینی و اثرگذاری در جامعه است.
یادآور می‌شود؛ در این مراسم از نفرات اول تا سوم دوره‌های متوسطه در رشته‌های مختلف قرآنی تجلیل شد.
captcha