تلاش مسئولان برای اجرایی‌کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3485168
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
حجت‌الاسلام رستمی تأکید کرد:

تلاش مسئولان برای اجرایی‌کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب با تأکید به اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی، حجت را بر همگان تمام کرد گفت: اینک نوبت به دولتمردان و همه کسانی که در بخش اقتصاد فعالیت دارند است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حشمت‌الله رستمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان ایلام، امروز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همه ساله بر اساس مصالح کشور و اطلاعات کافی نسبت به وضعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حاکم بر کشور اقدام به نام‌گذاری سال‌ها و تعیین شعار سال می‌کنند.
وی با بیان اینکه قطعا ایشان در نام‌گذاری سال‌ها اولویت اصلی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کلان کشور را مشخص می‌کنند افزود: با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه توسط دشمنان نظام اسلامی طی سال‌های گذشته و ضرورت خروج از وضعیت اقتصاد نفتی و وابسته به صادرات نفت، مقام معظم رهبری از سال 1389 اقتصاد مقاومتی را برای مقابله با فشارهای استکبار و پویا کردن اقتصاد کشور مطرح کردند.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان ایلام اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی در اصل، اتکا به ثروت ملی و حمایت از تولیدات داخلی، حمایت از موسسات دانش بنیان، کاهش وابستگی اقتصاد کشور به صادرات نفت، تقویت بنگاه‌ها و کارخانجات خرد و کلان، استفاده بهینه از صنایع و معادن موجود در کشور و توجه به بهبود کیفیت و البته شاخص استعداد پروری و شناسایی نیروهای مستعد و متعهد در داخل کشور است.
حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به اینکه شعار سال 95 که «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است نشان می‌دهد که طی سال‌های گذشته تحقیقات و پژوهش‌های مختلفی در حوزه نظری راجع به اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، یادآور شد: با این وجود در مقام عمل، اقدام قابل توجهی از ناحیه مسئولین کشور مشاهده نشد.
وی خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب با تاکید به اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی، حجت را بر همگان تمام کرد و اینک نوبت به دولتمردان و همه کسانی که در بخش اقتصاد فعالیت دارند است تا با اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار دهند.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان ایلام تصریح کرد: امیدواریم که با عزم همگانی و توجه بیشتر دولت در سال جاری، شاهد شکوفایی اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت و رفاه عموم مردم باشیم.
captcha