پنجمین نمایشگاه «معبر بصیرت» در دانشگاه لرستان برپا می‎شود
کد خبر: 3473126
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
اسفندماه امسال؛

پنجمین نمایشگاه «معبر بصیرت» در دانشگاه لرستان برپا می‎شود

گروه هنر: پنجمین نمایشگاه «معبر بصیرت» به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع طی اسفندماه امسال در دانشگاه لرستان برپا می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، نمایشگاه معبر بصیرت که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه آبی و خاکی در سطح دانشگاه‌های کشور در راستای به تصویر کشیدن نمایی از واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس و  جنگ نرم نام برده می‌شود؛ برای اسفندماه امسال و ایام نوروز 95 در دانشگاه لرستان برپا می‎شود.
 بنا براین گزارش، نمایشگاه معبر بصیرت نمایشگاهی است که اسفندماه هر سال و همزمان با اعزام کاروان‌های راهیان نور با هدف به تصویر کشیدن نمایی از صحنه‌های عشق و دل‌دادگی شهدا و رزمندگان در هشت دفاع مقدس و نبردی که امروز در عرصه جنگ نرم با آن دست به گریبانیم، توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه لرستان در زمینی به مساحت یک هکتار برپا می‌شود.
 این نمایشگاه نه تنها مورد استقبال کاروان‌های راهیان نور استان و دیگر کاروان‌ها از سراسر کشور قرار می‌گیرد؛ بلکه پذیرای دانشجویان و کسانی است که به هر دلیلی از غافله اردوهای راهیان نور بازمانده‌اند.
علی ابراهیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در رابطه با نمایشگاه معبر بصیرت، گفت: خوشبختانه از سال 90 تا کنون که پنجمین نمایشگاه معبر بصیرت در حال آماده‌سازی است نه تنها مسئولان دانشگاه لرستان؛ بلکه نهادهای نظامی نیز نهایت همکاری را در راستای آماده‌سازی این نمایشگاه به‌عمل آورده‌اند. بدون شک آماده‌سازی نمایشگاهی که نیازمند حفر کانال، خاک‌برداری برای برپایی غرفه‌ها و تامین تجهیزات و ادوات نظامی است بدون پشتیبانی مالی و لجستیکی امکان‌پذیر نیست.
وی افزود: یکی از مهمترین اهداف برپایی نمایشگاه معبر بصیرت این است که فضایی مانند فضای مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس ایجاد شود تا زائرین کاروان‌های راهیان‌نور پیش‌از وارد شدن به این مناطق شناخت اولیه‌ای را نسبت به مناطق عملیاتی پیدا کنند و با این حال در این راستا طی سال‌های گذشته یک کانال با الگو گرفتن از کانال گردان کمیل در منطقه عملیاتی فکه در محل این عرصه حفر شده است که بازدیدکنندگان برای ورود به غرفه‌های مختلف نمایشگاه باید از این کانال که طول آن 60 متر و عمق آن دو متر بوده است، عبور کنند.
ابراهیمی ادامه داد: بازدیدکنندگان از نمایشگاه معبر بصیرت طی سال‌های قبل با عبور از کانال حفر شده 13 غرفه شامل غرفه‌های دفاع مقدس، جنگ نرم، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، مهدویت، بیداری اسلامی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، تمدن‌سازی نوین اسلامی و غرفه‌های توسل به ائمه(ع) شامل غرفه بقیع که به نام غرفه «مادر» برپا می‌شده است را بازدید می‌کردند.
وی گفت: در واقع یکی از اولویت‌های اصلی در نمایشگاه معبر بصیرت در کنار انتقال ارزش‌های دفاع مقدس پرداختن به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده است.
captcha