فعالیت 14 مرکز دارالقرآن در آموزش و پرورش لرستان/ طرح ملی «نور» توسط این مراکز انجام می‌گیرد
کد خبر: 3470322
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
تقوی مطرح کرد:

فعالیت 14 مرکز دارالقرآن در آموزش و پرورش لرستان/ طرح ملی «نور» توسط این مراکز انجام می‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌ و پرورش لرستان با اشاره به فعالیت 14 مرکز دارالقرآن زیر نظر آموزش و پرورش لرستان، گفت: طرح ملي حفظ قرآن كريم با عنوان «طرح نور» جهت فرهنگيان و دانش‌آموزان توسط این مراکز پیگیری می‌شود.

محمدتقوی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌ و پرورش لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با اهم برنامه‌های مراكز دارالقرآن استان لرستان، گفت: آموزش عمومي قرآن‌كريم جهت سطوح مختلف سني از پيش دبستاني تا پيش دانشگاهي، دانشجويان و عموم مردم از صنفوف مختلف از برنامه‌های مراکز قرآنی آموزش و پرورش است.
وی افزود: توجه جدی به اجرای طرح «مصباح‌الهدی» شامل امام‌شناسی و سبک زندگي اسلامي، آشنايي با علوم حديث و حديث‌شناسي، نهج‌البلاغه، صحيفه‌سجاديه، ادعيه و زيارات ائمه اطهار(ع) از برنامه‌های این مراکز است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش ‌و پرورش لرستان بیان کرد: پيگيري برنامه طرح جامع اقامه نماز در مراكز آموزشي و تربيتي، پیگيري طرح ملي حفظ قرآن كريم «طرح نور» جهت فرهنگيان و دانش‌آموزان، طرح شناسايي حافظان و قاريان در سطح عموم مردم و برنامه آموزش و تربيت مربيان و داوران تخصصي جهت مسابقات در این مراکز انجام می‌گیرد.
وی با بیان این‌که 14 مرکز دارالقرآن زیر نظر اداره‌کل آموزش و پرورش استان فعالیت دارند، گفت: از این تعداد 12 مركز به شهرستان‌ها و دو مركز به مناطق اختصاص دارد.
captcha