اف‌بی‌آی پرونده حمله به مسجد فیلادلفیا را پیگیری می‌کند
کد خبر: 3459999
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

اف‌بی‌آی پرونده حمله به مسجد فیلادلفیا را پیگیری می‌کند

گروه بین‌الملل: پلیس فدرال آمریکا(اف‌بی‌آی) تحقیقات برای رسیدگی به پرونده حمله به مسجد جمعیت اسلامی الاقصی در فیلادلفیا را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Global News»، صبح دوشنبه، 16 آذرماه، مدیر مسجد فیلادلفیای شمالی سر یک خوک را در این مسجد پیدا کرد.

این دومین‌بار طی هفته‌های اخیر است که جمعیت اسلامی الاقصی در فیلادلفیا هدف قرار گرفته است. چند روز پس از حملات پاریس نیز این مسجد از سوی فردی ناشناس یک پیام تلفنی تهدیدآمیز دریافت کرد.

این فرد ناشناس در این پیام صوتی اعلام کرده بود: امیدوارم از آنچه در پاریس انجام دادید خوشحال باشید. سپس جملاتی اهانت‌آمیز بر زبان رانده بود.

پلیس فیلادلفیا اعلام کرد تحقیقات در مورد این پرونده را آغاز کرده و به تعداد گشت‌ها در کنار اماکن عبادی سراسر شهر افزوده است.

در عین حال، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نیز در حال رسیدگی به این مسئله است.

مایکل ناتر، شهردار فیلادلفیا نیز جایزه‌ای 2 هزار دلاری برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری عاملان جرائم ناشی از نفرت شود، تعیین کرده است.

ناتر همچنین با استفاده از این فرصت اعتراض خود را نسبت به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مبنی بر منع ورود مسلمانان به آمریکا اعلام کرد.

وی پیشنهاد داد که از ورود خود ترامپ به فیلادلفیا برای اجرای برنامه‌های انتخاباتی جلوگیری شود.

ناتر گفت: ترامپ در تلاش برای افراطی‌کردن آمریکایی‌ها علیه مسلمانان است. اگر قدرت دست من بود، تنها منعی که صورت می‌گرفت منع ورود ترامپ به فیلادلفیا بود. ما در فیلادلفیا جایی برای اینگونه حماقت‌ها نداریم.

دونالد ترامپ روز دوشنبه اعلام کرده بود که تا زمانیکه این مشکل و خطرات آن را درک کنیم، باید از ورود مسلمانان به آمریکا جلوگیری شود. این اظهارات به صورت گسترده از سوی نامزدهای ریاست‌جمهوری هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه و بسیاری از سیاستمداران و اعضای کاخ سفید و نیز سازمان عفو بین‌الملل محکوم شد.

هدف قرار گرفتن جمعیت الاقصی فیلادلفیا پس از اظهارات ضداسلامی ترامپ رخ داد.

حمله به مسجد فیلادلفیا در ادامه افزایش موج احساسات ضداسلامی علیه مسلمانان در آمریکا صورت گرفته است که در نتیجه حملات تروریستی اخیر در پاریس و کالیفرنیا شدت گرفته و سیاستمدارانی مانند ترامپ برای مقاصد سیاسی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به آن دامن می‌زنند.
captcha