تبیین رساله حقوق امام سجاد(ع) اهمیت آزاداندیشی در جهان را تقویت می‌کند
کد خبر: 3446005
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
اندیشمند آمریکایی در جشنواره «تراتیل سجادیه»:

تبیین رساله حقوق امام سجاد(ع) اهمیت آزاداندیشی در جهان را تقویت می‌کند

گروه بین‌الملل: «مایکل روبن» پژوهشگر و اندیشمند برجسته آمریکایی تأکید کرد: تبیین رساله حقوق امام سجاد(ع) که چکیده اندیشه‌های علمی و فکری ایشان است، اهمیت آزاداندیشی را در جهان تقویت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، مایکل روبن ضمن سخنانی در دومین جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» در کربلا به بررسی زندگانی امام زین العابدین (ع) پرداخت و گفت: در بررسی زندگی امام علی بن حسین (ع) می‌یابیم که آزادی بیان و اندیشه از اهمیت بالایی در تفکرات ایشان برخوردار است.
وی در ادامه از کشورهایی که تعامل دیپلماتیک اخیر بین واشنگتن و تهران را نتیجه ارتباطات طبیعی بین واشنگتن و شیعیان می‌دانند، انتقاد کرد.
این کارشناس آمریکایی تأکید کرد که کسانی که درباره ایران چنین تفکری دارند، در فهم و شناخت ایران و مذهب تشیع دچار مغالطه شده‎اند و تاریخ شیعه را به خوبی نمی‌دانند.
وی تصریح کرد: حیات دینی و اجتماعی شیعه امری ثابت است، ولی مردم جهان آن را متوجه نیستند مثلا در آمریکا بسیاری از مردم بین ایران و مذهب شیعه دچار اشتباه می‌شوند، زیرا می‎پندارند که حیات دینی و اجتماعی شیعیان فقط در ایران است.
روبن، سفر از آمریکا به کربلا برای زیارت امام حسین (ع) و مشارکت در جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» را مایه افتخار دانست و اظهار داشت: هدف از این جشنواره معرفی نظریه‎های فکری و دینی امام علی بن حسین (ع) به ویژه در زمینه مسائل حقوقی و گفت‎وگو بین ادیان است.
وی در ادامه «رساله حقوق» امام زین العابدین (ع) را ثمره اندیشه ارزشمند ایشان خواند و تصریح کرد: افکار تشیع در جهان باید گسترش یابد.
این پژوهشگر آمریکایی اظهار داشت: این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی افکار و اندیشه‌های دینی امام سجاد (ع) و اندیشه‌های حقوقی ایشان و افکار امام(ع) در زمینه گفت‌وگوی میان ادیان است.
وی با اشاره به تعدد ملیت‌های حاضر در این جشنواره گفت: در این جشنواره نمایندگانی از کشورهای مختلف عراق، سوریه، یمن، بحرین، ایران و دیگر کشور‌ها حضور دارند که این تنوع نه تنها در ملیت بلکه حتی در بحث‌های فکری نیز وجود دارد.

captcha