فراخوان ارسال آثار به کنگره بین‌المللی حضرت سیدجلال‌الدین اشرف(ع)
کد خبر: 3443191
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
قاسم‌پور خبرداد:

فراخوان ارسال آثار به کنگره بین‌المللی حضرت سیدجلال‌الدین اشرف(ع)

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف گیلان از فراخوان ارسال آثار به نخستین کنگره بین‌المللی حضرت سیدجلال‌الدین اشرف(ع) خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب مقاله، عکس و قطعه ادبی به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

محمد قاسم‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از فراخوان ارسال آثار به نخستین کنگره بین‌المللی حضرت سیدجلال‌الدین اشرف(ع) خبر داد و اظهار کرد: نخستین کنگره ملی حضرت سیدجلال‌الدین اشرف(ع) در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و با هدف شناخت بیشتر مقام سیدجلال‌الدین اشرف(ع) به عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقمندان برای شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را در قالب مقاله، عکس و قطعه ادبی به دبیرخانه کنگره ارسال کنند، افزود: بخش ارسال مقاله با محوریت تاریخی شامل بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی خطه شمال مقارن با مهاجرت حضرت سیدجلال‌الدین اشرف(ع)، ویژگی‌های شخصیتی، اخلاقی و کرامات حضرت، بررسی و تحلیل متون و روایات مربوط به زندگی حضرت، بررسی و تحلیل مبارزات آن حضرت و بررسی روند تاریخی شکل‌گیری، بازسازی و توسعه آستانه حضرت می‌باشد.

قاسم‌پور گفت: بررسی نقش حرم حضرت(ع) در رشد و بالندگی سبک زندگی اسلامی، بررسی نقش آداب و فرهنگ زیارت و توسل در تعمیق باورهای دینی مردم، بررسی نقش حرم مطهر در احیا و تقویت نمایش‌های آیینی، بررسی و تحلیل نقش بارگاه مطهر در تحول و تغییر سیمای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی گیلان، بررسی تاثیر حرم مطهر در شکل‌گیری و بالندگی حوزه‌های علمیه شهرستان آستانه و تربیت یافتگان آن از جمله دیگر محورهای ارسال مقاله در بخش دینی و فرهنگی است.

وی ادامه کرد: بررسی نقش حرم مطهر در رشد و توسعه نظم و امنیت و سرمایه اجتماعی، بررسی نقش حرم مطهر در رشد و توسعه شهرنشینی، بررسی نقش حرم مطهر در تقویت ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی، بررسی نقش حرم مطهر در ایجاد و تقویت روحیه همدلی و وفاق و فرهنگ جوانمردی از محورهای پیشنهادی ارسال مقاله در بخش اجتماعی است.
معاون فرهگی اوقاف گیلان تصریح کرد: علاقمندان برای شرکت در این کنگره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت‌نام، ارسال و ارائه مقاله و ... می‌توانند به آدرس الکترونیکی www.guilan.ac.ir مراجعه کنند.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه نخستین کنگره ملی بزرگداشت امامزاده سیدجلال‌الدین اشرف(ع) با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان و به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار 30 بهمن ماه سالجاری است و در 25 اسفند ماه سالجاری نتایج اعلام می‌شود؛ سرانجام در 29 و 30 اردیبهشت ماه سال آینده کنگره در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، سیدجلال‌الدین اشرف(ع) از فرزندان موسی کاظم(ع) و تنها برادر تنی حضرت رضا(ع) است. بارگاه سیدجلال‌الدین اشرف(ع) در شهرستان آستانه اشرفیه واقع در ۳۵ کیلومتری شهر رشت قرار دارد از قدیم‌الایام پذیرای گردشگران بومی و غیربومی که به قصد زیارت به شهرستان آستانه اشرفیه سفر می‌کردند، بوده است.

captcha