کم‌رنگ شدن احتمال برپایی دومین مجمع خادمان قرآن در نجف
کد خبر: 3394860
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
پورمعین خبر داد:

کم‌رنگ شدن احتمال برپایی دومین مجمع خادمان قرآن در نجف

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر انجمن خادمان قرآن کریم گفت: با توجه به شرایط خاص ایام محرم‌الحرام و صفرالمظفر، احتمال برپایی این دومین مجمع خادمان قرآن در نجف اشرف کم شده است.

محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه این انجمن در حال حاضر مرحله تصویب ثبت شرکت‌هایش را می‌گذراند، گفت: با توجه به صدها ساعت کار کارشناسی در حوزه تدوین اساسنامه این انجمن، مراحل ثبت اساسنامه را طی می‌کنیم و به زودی هیئت امنا تشکیل جلسه می‌دهد.

وی با اشاره به مصوبات جلسه هیئت امنا ادامه داد: این جلسه در راستای برگزاری دومین مجمع خادمان قرآن کشور بحث و تبادل نظر انجام می‌شود. با توجه به شرایط خاص ایام محرم‌الحرام و صفرالمظفر احتمال برپایی این جلسه در نجف اشرف کم شده است.

پورمعین تأکید کرد: چنانچه مقدمات لازم فراهم نشود احتمال برگزاری این مجمع در تهران و یا مشهد مقدس قوت می‌گیرد. همچنین طی دومین جلسه مجمع عمومی نسبت به تعیین اعضای شورای مرکزی که همان نمایندگان هشتگانه کمیته‌های تخصصی خواهند بود، اقدام می‌شود.

دبیر انجمن خادمان قرآن کریم تصریح کرد: پس از آن نیز اعضای شورای مرکزی و دبیر شورای مرکزی تعیین می‌شوند و به کار خود به صورت رسمی اقدام می‌کنند.

پورمعین همچنین طی این گفت‌وگو از بازگشایی و گشایش صندوق حمایت از فعالان و خادمان قرآن کریم خبر داد که اخبار تکمیلی طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

captcha