تأمین آب شرب بهداشتی ۱۸ روستای مسیر شلمچه و یادمان شهدا
کد خبر: 3386696
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
تا اربعین حسینی محقق می‌شود؛

تأمین آب شرب بهداشتی ۱۸ روستای مسیر شلمچه و یادمان شهدا

گروه اجتماعی: ۱۸ روستای مسیر شلمچه و پایانه مرزی و محل یادمان شهدا تا اربعین حسینی از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان، درویشعلی کریمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان، با اشاره به پروژه ایستگاه تقویت فشار تامین آب شرب روستاهای مسیر شلمچه اظهارکرد: تا پایان سال 1389 این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که به دلیل عدم تامین اعتبارات مورد نیاز از فهرست پروژه‌های اجرایی در این سال‌ها حذف شده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان افزود: پس از بازدیدی که توسط استاندار و مسئولان استانی و محلی به عمل آمد، با تاکید استاندار مقرر شد تا با حمایت منطقه آزاد اروند این پروژه تا قبل از اربعین حسینی به بهره برداری برسد.

کریمی با اشاره به اینکه مراحل پروژه به صورت دیون و تعهد در حال اجرا است، تصریح کرد: در حال حاضر چند اکیپ پیمانکاری ابنیه، برق و تاسیسات و تعدادی از همکاران ستاد استان و امور آبفا روستایی شهرستان خرمشهر در محل پروژه در حال کار هستند تا این طرح به پایان برسد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر یکماه از آغاز بکار مجدد این پروژه می‌گذرد و تا 20 روز آینده با ادامه این روند اهالی 18 روستای مسیر شلمچه، پایانه مرزی و محل یادمان شهدا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

کریمی با بیان اینکه محل تامین آب این پروژه یک فقره خط انتقال آب شهری است، خاطرنشان کرد: این انشعاب مورد نظر از میدان مقاومت تا پایانه مرزی شلمچه است که به مخزن 2 هزار متر مکعبی احداث شده وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان، همچنین از احداث 15 کیلومتر خط انتقال خبر داد که عملیات اجرایی آن پس از اتمام این پروژه آغاز می‌شود و اظهارکرد: 18 روستای مسیر شلمچه تا قبل از این یا افت فشار شدید داشتند و یا آب مورد نیاز خود را از طریق تانکرهای سیار تامین می‌کردند.

وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه ایستگاه تقویت فشار  18 روستای مسیر شلمچه بیان کرد: از 60 درصد باقیمانده تاکنون 40 درصد از کار به پایان رسیده که 20 درصد مابقی مربوط به نصب پمپ‌ها و دریافت انشعاب از آب شهری است.

کریمی گفت: تعهد شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان تحویل 2 ماهه این پروژه است اما تلاش خود را به کار خواهیم بست تا پیش از موعد و تا 15 آبان ماه مورد بهره برداری قرار گیرد.

captcha