مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی، فرهنگ قرآن را در جامعه گسترش می‌دهد
کد خبر: 3363196
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
آیت‌الله سلیمانی:

مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی، فرهنگ قرآن را در جامعه گسترش می‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام‌جمعه شهرستان زاهدان گفت: اگر به فعالیت‌های قرآنی شکل حکومتی بدهیم در بسط و گسترش فرهنگ قرآن در لایه‌های جامعه دچار مشکل خواهیم شد و نیاز است تا برای احیای چنین فعالیت‌هایی به مردم فرصت مشارکت بدهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام‌جمعه شهرستان زاهدان شب گذشته، 24 شهریورماه در نخستین نشست هفته قرآن و عترت که در زاهدان برگزار شد، گفت: قرآن کتاب هدایت و نسخه شفابخش همه مسائل است، لذا برای ترویج تعالیم قرآنی باید بهترین امکانات را در اختیار حوزه قرآن و عترت قرار دهیم.
وی با تأکید بر افزایش مشارکت مردمی در فعالیت‌های قرآنی، بیان کرد: اگر به فعالیت‌های قرآنی شکل حکومتی بدهیم در بسط و گسترش فرهنگ قرآن در لایه‌های جامعه دچار مشکل خواهیم شد و نیاز است تا برای احیای چنین فعالیت‌هایی به مردم فرصت مشارکت بدهیم.
امام‌جمعه شهرستان زاهدان اظهار کرد: اگر فعالیت‌های قرآنی مردمی شود، فاصله آنان نیز از چنین برنامه‌هایی کم شده و انس بیشتری می‌گیرند، لذا برای تحقق این امر باید سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه قرآن را شناسایی و دامنه فعالیت آن‌ها را افزایش دهیم.
وی در ادامه افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ما امروز شاهد بالندگی جامعه قرآنی و چهره‌های قرآنی هستیم که امروز در عرصه بین‌المللی نقش‌آفرینی می‌کنند و ضروری است جاذبه جلسات قرآنی افزایش پیدا کند تا جوانان هر چه بیشتر به این امر هدایت شوند.
سلیمانی اظهار کرد: قرآن و عترت دو امانت و میراث گرانبهای رسول الله(ص) است که نمی‌شود آن‌ها را از هم جدا کرد، همان‌طور که پیامبر(ص) در حدیث مشهور ثقلین می‌فرمایند: « إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا أَبَداً».
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این‌که عترت، جوهر قرآن است، افزود: اهل بیت رسول‌الله (ص) در نگاه شیعه و اهل سنت جایگاه ارزشمندی دارند و می‌تواند محور وحدت قرار گیرد، همان‌طور که می‌بینیم تنها در مسند امام احمد حنبل، 813 حدیث درباره اهل بیت(ع) روایت شده است.

captcha