همکاری علمای افغانستان برای تقویت تعامل مردم با دولت
کد خبر: 3343079
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
اشرف غنی خواستار شد؛

همکاری علمای افغانستان برای تقویت تعامل مردم با دولت

شعب خارجی: رئیس‌جمهور افغانستان تأکید کرد: علمای دینی باید با استفاده از نفوذ خود، ملت را به‌طور بنیادی به دولت وصل کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، 23 مردادماه در دیدار با رئیس و اعضای شورای سراسری علمای این کشور گفت: علمای دینی و دولت باید در یک صف واحد بایستند؛ اعلام جهاد از سوی مخالفان دولت شرعا و اصولا جواز ندارد، استفاده نادرست از احکام اسلامی نه تنها جرم است؛ بلکه نافرمانی و سرکشی است و از شما علمای دین می‌خواهم که صدای‌تان را در این زمینه از مساجد بلند کنید.

وی با اشاره به اینکه نقش علمای کشور در حمایت و تقویت نیروهای امنیتی ارزنده است، افزود: صلح یکی از نیازهای اولیه مردم افغانستان است و ما بدون تحکیم صلح در کشور راه دیگری نداریم و نمی‌توانیم اختیار صلح را به دیگران بدهیم.

رئیس‌جمهور افغانستان اظهار کرد: تلاش‌های علمای دین در راستای تحکیم صلح و بسیج مردم قابل تقدیر است؛ علمای دینی باید با استفاده از نفوذ خود، ملت را به‌طور بنیادی به دولت وصل کنند؛ چراکه کشور ما برای حل مشکلات خویش به یک اجماع سرتاسری نیاز دارد.

captcha