داوطلبان رشته‌های قرآنی در کدام شهرها می‌توانند بدون کنکور پذیرش شوند؟
کد خبر: 3335518
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
آغاز ثبت نام بدون آزمون دانشگاه‌ها از امروز؛

داوطلبان رشته‌های قرآنی در کدام شهرها می‌توانند بدون کنکور پذیرش شوند؟

گروه دانشگاه: ثبت نام بدون کنکور برای متقاضیان دوره کارشناسی از امروز آغاز می‌شود که در این میان رشته‌های قرآنی دانشگاه‌ها ظرفیت قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، از امروز، پنجم مردادماه داوطلبان غایب کنکور سراسری و یا افرادی که در آزمون کنکور شرکت نکرده‌اند، اما علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌ها هستند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان و مطالعه دفترچه راهنما نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به منظور تسهیل در انتخاب رشته آن دسته از داوطلبانی که مایل به تحصیل در رشته‌های قرآنی هستند مروری داریم بر ظرفیت و شهرهایی که در رشته‌های قرآنی اقدام به پذیرش دانشجویان می‌کنند.

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی ارائه‌دهنده رشته‌های قرآنی بدون آزمون

دانشگاه‌های علوم و معارف قرآن کریم واحد خمین، امیرالمؤمنین(ع) اهواز، قرآن و حدیث قم، قرآن و حدیث شهرری، معارف قرآن و عترت(ع) اصفهان، دانشگاه مفید قم، اصول‌الدین و پیام نور دانشگاه‌هایی هستند که رشته‌های قرآنی را ارائه می‌دهند، همچنین مؤسسات آموزشی آرمان رضوی، اجتهاد قم، المهدی مهر اصفهان، رسالت کرمان رهپویان قم، طلوع مهر قم و فیض‌الاسلام خمینی‌شهر اصفهان نیز مؤسساتی هستند که داوطلبان می‌توانند برای ادامه تحصیل در رشته‌های قرآنی آن‌ها را به‌عنوان محل تحصیل خود انتخاب کنند.

رشته‌های قرآنی

در مجموع رشته‌های قرآنی که داوطلبان می‌توانند از طریق ثبت نام بدون آزمون در آن تحصیل کنند شامل الهیات و معارف اسلامی ـ علوم قرآن و حدیث، علوم حدیث، علوم و معارف قرآن، علوم قرآن و حدیث، علوم قرآنی، رشته علوم قرآنی - تربیت معلم قرآن مجید، معارف قرآن مجید، علوم قرآنی ـ تربیت معلم قرآن مجید، معارف قرآن کریم و علوم قرآنی تفسیر قرآن مجید است.

ظرفیت‌ها

ظرفیت کل پذیرش رشته‌های قرآنی از این طریق 9832 نفر است که از این تعداد 8900 نفر ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های پیام نور است که 178 مرکز از واحدهای دانشگاهی این دانشگاه در سراسر ایران اقدام به ارائه این رشته می‌کنند و ظرفیت پذیرش آن برای زنان و مردان تفکیک نشده است.

همچنین ظرفیت پذیرش در دوره‌های روزانه، هشت نفر مرد است که تنها در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم واحد خمین ارائه می‌شود.

در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی که مورد اشاره قرار گرفت 166 نفر ظرفیت پذیرش آقایان، 610 نفر ظرفیت پذیرش بانوان و همچنین 156 نفر نیز تفکیک نشده است. همچنین دانشگاه‌های غیرانتفاعی 340 نفر و مؤسسات آموزشی 584 نفر پذیرش خواهند داشت.

پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی

پذیرش در این رشته‌ها صرفاً براساس سوابق تحصیلی صورت می‌پذیرد و داشتن دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسط و یا گواهینامه دوره پیش دانشگاهی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 94 اخذ شود و یا داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای تمامی متقاضیان الزامی است.

بنا بر این گزارش، نوع پذیرش «صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی» در مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که در این کد رشته‌ها پذیرش می‌شوند درج نخواهد شد. ظرفیت خوبی که برای تحصیل علاقه‌مندان در این رشته فراهم است امکان خوبی جهت یادگیری و تحصیل آن‌ها و همچنین ارتقای سطح معنوی جامعه خواهد بود.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
...
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ - ۱۵:۲۲
0
0
فقط 8 نفر مرد در دوره های روزانه؟ چرا برای تحصیل بر خلاف قانون جمهوری اسلامی ایران باید هزینه پرداخت کرد؟
Gomnam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۱۳:۳۰
0
0
میشه از حدود شهریه درسال۹۷_۹۸ در مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم قران و احادیث قم بگید؟
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۹:۴۴
0
0
میشه از حدود شهریه درسال ۹۷_۹۸در مقطع کاردانی رشته تربیت معلم قرآن قم در دانشگاه غیر انتفاعی رهپویان سید الشهدا بگید؟
captcha