افتتاح رسمی ۱۰ مسجد در مشهد/ ۳۲ مسجد دیگر در حال ساخت است
کد خبر: 3322128
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
از ابتدای ماه رمضان صورت گرفت؛

افتتاح رسمی ۱۰ مسجد در مشهد/ ۳۲ مسجد دیگر در حال ساخت است

گروه اجتماعی: کارشناس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی از ساخت ۱۰ مسجد در مشهد خبر داد و به آماده‌‌سازی و بهره‌برداری از ۳۲ مسجد دیگر اشاره کرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی سلیمانی‌مقدم، کارشناس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از ساخت 10 مسجد در مشهد خبر داد و گفت: در حال حاضر 42 مسجد جدید‌ در حال ساخت هستند که از این بین، 10 مسجد از ابتدای ماه مبارک رمضان با برپایی نماز جماعت به طور رسمی افتتاح شده‌اند.

کارشناس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با اشاره به آماده‌‌سازی و بهره‌برداری از 32 مسجد دیگر، بیان کرد: این مساجد در مشهد هستند.

سلیمانی‌مقدم اظهار کرد: جلسات آموزش قرآن در رشته‌های روان‌خوانی، روخوانی، در اکثر مساجد و رشته تفسیر در برخی از مساجد در حال برگزاری هستند که با استقبال گسترده‌ای رو به رو شدند.

وی با بیان اینکه اساتید این جلسات از طرف امام جماعت انتخاب شده و جلسات توسط امور مساجد و کانون‌ها برگزار می شود، افزود: نظارت از روند کار این جلسات برعهده کانون‌ها و ائمه جماعات که زیر نظر امور مساجد فعالیت می‌کنند، قرار دارد.

عضو مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه این جلسات در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود، ادامه داد: ملاک اصلی در جذب نیروها حضور افرادی است که بتوانند در بحث فراگیری حضور فعالی داشته باشند.

کارشناس امور مساجد خراسان رضوی با اشاره به این که اصل بحث برگزاری این جلسات در ماه مبارک رمضان است، از امکان ادامه این جلسات آموزشی دربرخی ازمساجد در اوقات فراغت تابستان خبر داد.

وی درباره منابع مورد استفاده برای جلسات آموزشی قرآن اظهار کرد: خود مساجد این منابع را انتخاب می‌کنند، همچنین برگزاری برخی از این جلسات آموزشی به عهده کانون‌هاست که کتاب‌های آموزشی خاص خود را دارند و بقیه کتاب‌ها نیز متناسب با نیازمخاطبان انتخاب می‌شوند.

captcha