اجرای احکام دین در جامعه تنها در سایه استقلال و توسعه علمی کشور میسر می‌شود
کد خبر: 3316125
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
مسلمی:

اجرای احکام دین در جامعه تنها در سایه استقلال و توسعه علمی کشور میسر می‌شود

گروه اجتماعی: معاون توسعه مدیریت سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم احکام دین در جامعه برقرار باشد،‌ باید آن جامعه مقتدر و مستقل باشد، گفت: با این تفاسیر بی‌جهت نیست که امروز دشمنان اسلام در مقابل توسعه علمی این مملکت ایستادگی می‌کنند.

باقر مسلمی، معاون توسعه مدیریت سازمان نوسازی مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به تعریفی از دستیابی به رفاه اجتماعی و اقتدار، گفت: امروزه همه علمای دینی و غیر دینی و علوم مختلف از جمله علم، اقتصاد، سیاست و به‌ویژه علمای علم توسعه متفق‌القول هستند که رفاه اجتماعی، سعادت، خوشبختی، عزت، سربلندی، اقتدار و اقتصاد هر ملتی در گرو توسعه پایدار است و توسعه پایدار خود متکی بر علم دانش و توسعه آن در جامعه است.

وجود 550 آیه درباره علم و دانش در قرآن
وی ادامه داد: به عبارتی تنها عاملی که می‌تواند یک جامعه را به توسعه پایدار برساند، توسعه علم در آن کشور است و بی‌جهت نیست که خداوند بزرگ در قرآن کریم در بیش از 550 آیه مسلمین را به آموختن علم دانش و توسعه آن در جامعه سفارش می‌فرماید.
مسلمی بیان کرد: خداوند برای ما در اسلام، احکامی را به عنوان تکلیف دینی و واجب عینی قرار داد که اگر مسلمین به این احکام عمل نکنند اسلام آن‌ها لق لقه زبان است که از جمله آن‌ها می‌توان به نماز، روزه، حج و جهاد اشاره کرد.
معاون توسعه مدیریت سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: نماز در اسلام آن‌قدر مهم است که رسول گرامی(ص) این حکم را ستون دین نامیدند و ما اگر تعریف ستون را در یک بنا داشته باشیم، آن تعریف این است که ستون موجب استحکام پایداری و ایستایی بناست که اگر این ستون فرو بریزد آن بنا فرو می‌ریزد و نماز هم در دین همین کاربرد دارد که اگر به هر علتی این نماز کوچک شمرده و یا ترک شود کل بنای دین و شریعت فرو می‌ریزد.

وجود احکامی چون جهاد در اسلام موجب مانایی آن در طول تاریخ شد
وی با یادآوری اینکه روزه و حج نیز کارکردی شبیه همین دارد یعنی در استحکام و پایداری دین نقش اساسی ایفا می‌کند، گفت: اگر حکم جهاد در اسلام نبود در طول 1400 سال که از عمر اسلام می‌گذرد و هزاران هجمه از طرف دشمنان اسلام به این دین و شریعت وارد شده است، موجب مانایی آن شده است زیرا این حکم جهاد در بین مسلمانان است که آن‌ها را واداشت تا در مقابل دشمنان دین و شریعت ایستادگی و پایداری کنند و این دین و این شریعت امروز برای ما به ودیعه بسپارند.
وی به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: این نماز و روزه و این حج و جهاد که به این مهمی هستند، اما پیامبر گرامی(ص) اسلام حدیثی دارند که بسیار تکان‌دهنده است و فرمودند «طلب علم و آموختن دانش نزد خداوند، افضل و برتر از نماز روزه، حج و جهاد است».

تنها راه سعادت بشریت،‌ توسعه علمی جامعه است
مسلمی ادامه داد: این علم چقدر اهمیت دارد که پیامبر(ص) این همه تأکید بر آن دارد و همین است که امروز همه دانشمندان در همه علوم به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه سعادت بشریت، توسعه علمی آن جامعه است و اگر جامعه‌ای توسعه علمی نداشته باشد، آن جامعه، ذلیل و پست وابسته به دشمنان خواهد بود.
وی افزود: از سوی دیگر اگر بخواهیم احکام دین در جامعه برقرار باشد،‌ باید آن جامعه مقتدر، سربلند، عزتمند و مستقل و هیچ وابستگی نداشته باشد تا بتواند دین و شریعت در این جامعه پایدار بماند و به درستی عمل شود.

علم هسته‌ای بهانه‌ای برای دشمنان است تا ایران از پیشرفت در علوم مختلف باز بماند
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه با این تفاسیر بی جهت نیست که امروز این همه دشمنان اسلام در مقابل توسعه علمی این مملکت ایستادگی می‌کنند، گفت: امروز توسعه هسته‌ای کشور را بهانه کرده‌اند و تا دیدند که کشور اسلامی ما در حال پیشرفت است هر روز بهانه می‌آورند و در حقیقت علم هسته‌ای یک بهانه است آنها برای پیشرفت این مردم در تمام زمینه‌های علمی مخالفند.
وی تأکید کرد: دشمنان نمی‌خواهند این کشور، کشوری علمی باشد چون اگر این کشور در همه ابعاد پیشرفت داشته باشد قطعاً همه راه‌های نفوذ دشمنان به این کشور که سال‌ها در اختیارشان بود و همه منابع این مملکت را غارت می‌کردند بسته خواهد شد و دیگر هیچ راه نفوذی باقی نخواهد ماند و کشور در همه زمینه‌ها مستقل می‌شود لذا توسعه علمی همه نیازها را برطرف می‌کند و آن‌ها با این مخالف هستند.

captcha