یادگیری قرآن به‌عنوان یک نیاز از طریق رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود
کد خبر: 3309930
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
مدیرمؤسسه قرآنی ساجدین:

یادگیری قرآن به‌عنوان یک نیاز از طریق رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: چراغی بیان کرد: ما باید به‌گونه‌ای تلاش کنیم که کلاس‌های قرآن و یادگیری قرآن مانند کلاس زبان نیاز جامعه امروز ما شود و این احساس نیاز را می‌توان از طریق صدا و سیما در بین مردم فرهنگ‌سازی و نهادینه کرد.

فاطمه چراغی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی ساجدین دورود در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در بیان مشکلات مؤسسه قرآنی ساجدین گفت: مشکل عمده ما مشکل مادی است؛ آموزش بدون پول، مربی بدون حقوق و کمبود تجهیزات وجود دارد.

وی افزود: متولیان این امر بودجه دارند ولی در این راستا هزینه نمی‌کنند بلکه برای مسابقات و جشنواره‌هایی مانند همین دو هفته قرآنی هزینه‌های هنگفتی می‌شود که اگر گوشه‌ای از این بودجه‌ها و اعتبارات برای مؤسسات قرآنی هزینه شود مشکلات ما حل می‌شود چراکه حضور در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها گذرا است ولی حضور در مؤسسات یک حضور دائمی و پایدار است.

چراغی ادامه داد: در هر شهرستان فضاها و مکان‌های خالی وجود دارد که می‌توان با اختصاص آن‌ها به فعالیت‌های قرآنی بخشی از مشکلات مربوط به مکان مؤسسات قرآنی را مرتفع کرد.

چراغی گفت: اگر در آموزش و پرورش فضایی برای حضور مؤسسات فراهم شود بخشی از مشکلات مؤسسات حل خواهد شد  چراکه در آموزش و پرورش مربیان قرآن انگشت‌شمار هستند و آموزش دانش‌آموزان در این زمینه واقعاً آموزش نیست و از افراد مبتدی در این زمینه استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: می‌طلبد آموزش و پرورش برای تامین معلم و مربی کلاس‌های قرآنی خود از وجود مربیان با تجربه مؤسسات قرآنی استفاده کند.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی ساجدین دورود با بیان این‌که ایجاد انگیزه و اهدای جایزه از مؤثرترین کارها در جذب قرآن‌آموزان است، بیان کرد: مشکلات مالی و گاهاً نگرفتن شهریه سبب شده که ما هیچ برنامه‌ای برای ایجاد انگیزه نداشته باشیم و یا برنامه‌های ما معمولاً هزینه‌هایی را برای قرآن‌آموز در پی دارد در حالی‌که ارگان‌های خاصی که به تازگی به این عرصه آمده‌اند اردوها و برنامه‌های رایگان برگزار می‌کنند و همین سبب جذب بیشتر کودکان و خانواده‌های آن‌ها می شود.

وی عنوان کرد: اولیاء و فرزندان ما باید به مفید بودن کلاس‌های قرآن آگاهی پیدا کنند چراکه برخی ارگان‌ها به‌دلیل این‌که برگزاری این کلاس‌ها در تخصص آن‌ها نیست در زمینه آموزش با نقص‌هایی مواجه هستند که سبب می‌شود کیفیت کلاس‌ها پایین بیاید و در نتیجه آموزش خوبی را در پی نداشته باشد.

چراغی بیان کرد: ما باید به‌گونه ای تلاش کنیم که کلاس‌های قرآن و یادگیری قرآن مانند کلاس زبان نیاز جامعه امروز ما شود و این احساس نیاز را می‌توان از طریق صدا و سیما در بین مردم فرهنگ‌سازی و نهادینه کرد.

captcha