برگزاری کلاس‌های قرآن در مسجد، تأثیرگذاری بیشتری روی دانش‌آموز دارد
کد خبر: 3309904
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
چراغی:

برگزاری کلاس‌های قرآن در مسجد، تأثیرگذاری بیشتری روی دانش‌آموز دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی ساجدین دورود گفت:این مؤسسه در فعالیت‌های فوق برنامه خود پیوند بین مدرسه و مسجد را دارد که این برنامه در راستای آشنا کردن کودکان و برقراری ارتباط میان کودکان و مسجد است.

فاطمه چراغی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی ساجدین دورود در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با فعالیت‌های مؤسسه قرآنی ساجدین گفت: کلاس‌های این مؤسسه در مقاطع و سنین مختلف و دررشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، قرائت سطح سه، حفط و صوت و لحن برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که با شروع فصل تابستان متقاضیان کودک و نوجوان این مؤسسه بیشتر می‌شوند، افزود: قبل از ورود به این مؤسسه از قرآن‌آموزها تستی برای مشخص کردن سطح آن‌ها گرفته و سطح‌بندی می‌شوند در کل حدود 300 نفر قرآن‌آموز در این مؤسسه مشغول یادگیری هستند.
مدیرعامل مؤسسه قرآنی ساجدین دورود بیان کرد: این مؤسسه در فعالیت‌های فوق برنامه خود پیوند بین مدرسه و مسجد را دارد که این برنامه در راستای آشنا کردن کودکان و برقراری ارتباط میان کودکان و مسجد است چرا که برگزاری کلاس‌های قرآن در مدرسه چندان تاثیرگذار نیست و تاکید ما برگزاری کلاس‌ها در مساجد است.
وی با اشاره به این‌که کلاس‌های ختم قرآن و مراسم‌های مختلفی مانند اعتکاف نیز در این مؤسسه برگزار می‌شود، عنوان کرد: مسابقات حفظ قرآن سطح یک و دو در همه مقاطع در زمینه امام زمان(عج) برگزار می‌کنیم و جشن گسترده‌ای نیز برای مردم می‌گیریم و جوایزی نیز اهدا می‌شود.
چراغی تصریح کرد: منطقه ما جزء مناطق محروم استان است و به تازگی لقب شهر را گرفته است با ادارات و پایگاه‌های بسیج همکاری داریم  تا به‌صورت گسترده‌تری این کار انجام شود.

نبود متولی خاص آسیب جدی به حوزه فعالیت‌های قرآنی وارد کرده است

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های قرآن متولی خاص ندارد و هر نهادی با وجود نداشتن تخصص لازم به این عرصه وارد می‌شود ولی در مؤسسات آموزش دادن قرآن نیازمند داشتن مدارک خاص و گذراندن دوره‌های خاصی است تا مربی ما به روز باشد و همین نبود متولی خاص سبب ضربه زدن به این عرصه می‌شود و اولیاء ما این علم را در شناخت محل مناسب برای یادگیری قرآن ندارند.

captcha