نکوداشت مقام پیامبر(ص) در کشورهای آلبانی و مقدونیه
کد خبر: 3228642
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

نکوداشت مقام پیامبر(ص) در کشورهای آلبانی و مقدونیه

گروه بین‌الملل: به مناسب نکوداشت تاریخ میلای ولادة‌النبی(ص) دو همایش به صورت همزمان و تحت عنوان‌های یکسان «پیامبر اکرم(ص) و اخلاق برای همزیستی مسالمت‌آمیز» در کشورهای مقدونیه و آلبانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از trtturk، در یکی از این دو همایش که دیروز سه‌شنبه، ۸ اردیبهشت، در «اسکوپیه» پایتخت مقدونیه و به همت «انجمن کوپری» برگزار شد، پروفسور «محمد امین آی»، مفتی شهر «بورسا» ترکیه طی سخنرانی خود اذعان داشت: عقیده من این است که برادران دینی ما که در خارج از کشور و به خصوص در چنین مناطقی زندگی می‌کنند، با بهره‌گیری از سیره پیامبر اکرم(ص) اخلاق و حقوق همزیستی مسالمت‌آمیز با غیر مسلمانان را به دیگران خواهند آموخت.

این همایش با حضور «صالح مراد»، یکی از اعضای دادگاه قانون اساسی مقدونیه، «ابراهیم شعبانی»، مفتی شهر اسکوپیه، «صیف الدین ارسوی»، رایزن امور دینی سفارت ترکیه در مقدونیه و همچنین رؤسای «انجمن کوپری» و جمعی از نمایندگان سازمان‌های دیگر برگزار شد.

گفتنی است، پایان این همایش با مولودی‌خوانی و تلاوت قرآن کریم همراه بود.

همایش دیگری نیز با همین عنوان در شهر «الباسان» واقع در آلبانی به همت دارالافتاء این شهر و «انجمن ینی امیدلر» برگزار شد.
در این همایش شخصیت‌هایی چون «آگیم دوکا»، مفتی شهر «الباسان»، «شعبان ایشلک»، رایزن امور دینی سفارت ترکیه در این کشور و همچنین «داوود ایلکای توران»، رئیس انجمن «ینی امیدلر» حضور داشتند.

captcha