امروزه زمینه های رشد و تعالی در دانشگاه‌ها فراهم شده است
کد خبر: 2616159
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳

امروزه زمینه های رشد و تعالی در دانشگاه‌ها فراهم شده است

گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد سنندج با تاکید بر اینکه خوشبختانه امروزه زمینه های رشد و تعالی در دانشگاه‌ها فراهم شده است، گفت:‌ امروزه در جای جای کشور و استان کردستان امکان تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، آرش سیاری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد سنندج امروز، 16 آذرماه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد سنندج، اظهار کرد: زمینه پیدایش روز دانشجو در 61 سال پیش توسط دانشجویان در اعتراض به سفر نیکسون آمریکایی به ایران شکل گرفت.
وی با اشاره به اینکه امروز دانشجویان با قلم و علم خود در کشور به ایفای نقش می‌پردازند، افزود: براساس آیه قرآن کریم خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌‌دهد مگر اینکه خود آن قوم خواهان تغییر باشند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد سنندج عنوان کرد: متأسفانه اکنون تاحدودی جامعه از آموزه‌های دینی دور شده است و ما منتظر معجزه نشسته‌ایم.
وی ادامه داد: وضعیت امروز جامعه آن چیزی است که گذشتگان برای ما رقم زده‌اند و ما نیز باید بسیار هوشیار باشیم زیرا حاصل کارهای ما نیز به آیندگان خواهد رسید.
سیاری در ادامه با اشاره به اینکه دانشجو باید جایگاه خودش را بشناسد و با انگیزه در این مسیر گام بردارد، بیان کرد:‌ نسبت به قبل از انقلاب کارهای بسیار خوبی در دانشگاه‌ها صورت گرفته است و شاهد دستاوردهای علمی بسیار خوبی در سطح جامعه بوده‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه امروزه بسترهای رشد و تعالی در دانشگاه‌ها فراهم شده است، تصریح کرد:‌ امروزه در جای جای کشور و استان کردستان امکان تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی وجود دارد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد سنندج در ادامه یاس و بی انگیزگی دانشجویان را از جمله تهدیدهایی برای دانشگاه ها دانست و عنوان کرد‌: باید این فضا تغییر کند زیرا یاس و ناامیدی مقدمات شکست را در آینده فراهم می کند.
وی با عنوان اینکه باید رسیدن به تکامل یکی از اهدف ما باشد، خاطرنشان کرد: تکامل در همه زمینه‌ها باید وجود داشته باشد و نباید نگاهی تک بعدی داشته باشیم زیرا جامعه ای پیشرفته است که در تمامی زمینه‌ها حرکت کرده باشد. 
سیاری در پایان یادآور شد: دانشجویان باید در مواقع حساس با مسایل مختلف، احساسی برخورد نکنند و همیشه تفکر و منطق را حاکم بر فعالیت‌های خود کنند. ‌

captcha