انس با قرآن، كاهش آسيب‌های اجتماعی را به‌دنبال دارد
کد خبر: 2596867
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸

انس با قرآن، كاهش آسيب‌های اجتماعی را به‌دنبال دارد

گروه فعاليت‌های اجتماعی: مسئول كانون قرآن تبليغات اسلامی بندرلنگه گفت: اگر كسی با قرآن مأنوس باشد دنيای باطل به‌سوی او نيامده و دچار لغزش نخواهد شد و به طبع آن ناهنجاری‌های اخلاقی و آسيب‌های اجتماعی كاهش می‌يابد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، حجت‌الاسلام مهدی پورخادم، مسئول كانون قرآن تبليغات اسلامی بندرلنگه امروز، هفتم مهرماه در جمع خبرنگاران در تشريح عملكرد قرآنی شش ماهه اول اين اداره بيان كرد: در راستای ترويج برنامه‌های قرآنی از ابتدای سال جاری تاكنون، برنامه‌های متنوع قرآنی برگزار شده و خانه‌های قرآنی فعاليتشان نيز گسترش يافته است.
وی افزود: فعاليت‌های اداره تبليغات اسلامی با محوريت قرآن همواره در نشر فرهنگ غنی اسلام موفق بوده است و در اين راستا با اجرای طرح‌ها و برنامه های متنوع و با استفاده از جاذبه های قرآنی برای جوانان و نوجوانان آنان را به سوی قرآن آموزی و عمل به آن سوق می‌دهد.
مسئول كانون قرآن تبليغات اسلامی بندرلنگه همچنين گفت: اداره تبليغات اسلامی بندرلنگه به وسيله خانه های قرآنی در نيمه اول امسال فعاليت‌های قرآنی از قبيل برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن ويژه برادران و خواهران در ماه مبارك رمضان، محافل انس با قرآن و شبی با قرآن جلسه دائمی تفسير قرآن برگزار كرد.
پورخادم برگزاری جلسات تلاوت قرآن، آزمون‌های قرآنی، ختم قرآن در ماه رمضان، برگزاری دوره های روخوانی و روان خوانی قرآن، برگزاری دوره آموزشياری قرآن، برگزاری دوره تربيت مربی قرآن را بخش ديگری از اين فعاليت‌ها اعلام كرد.
وی يادآور شد: جمع زيادی از از كودكان، نوجوانان و جوانان اعم از خواهر و برادر نيمه اول سالجاری از مزايای آموزشی قرآنی در اين شهر و همچنين روستاهای تابعه بهره مند شدند.
مسئول كانون قرآن تبليغات اسلامی بندرلنگه در بخش ديگری از سخنان خود با تاكيد بر ترويج و نهادينه كردن فرهنگ علوم قرآنی در جامعه، بيان كرد: انسان ها با عمل به قرآن كريم می توانند از جهل به سوی علم، روشنايی و فضايل هدايت شوند.
پورخادم با تاكيد براينكه نبايد تنها به روخوانی قرآن بپردازيم بلكه با تدبر در آيات نورانی قرآن و درك مضمون آن می توانيم رفتار و عمل خود را منطبق بر آيات الهی كنيم، اضافه كرد: انس با كلام خدا در حقيقت انسان را از ارتكاب به گناه باز می دارد.
وی در پايان اظهار كرد: هرچه انسان بيش از پيش در مسير قرآن گام بر می دارد آن را بهتر درك می كند و دچار لغزش نخواهد شد و به طبع آن ناهنجاری‌های اخلاقی و آسيب‌های اجتماعی كاهش می‌يابد.
captcha