تلاوت خوش‏الحان، يكی از جاذبه‌های انس دانش‌آموزان با قرآن است
کد خبر: 2561027
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

تلاوت خوش‏الحان، يكی از جاذبه‌های انس دانش‌آموزان با قرآن است

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان بندرانزلی گفت: يكی از جاذبه‌های قرآنی كه برای انس دانش‌آموزان با قرآن می‌توان ايجاد كرد، صدای خوش و تلاوت خوش‏الحان است.

حجت‏الاسلام والمسلمين كريم عاشوری، رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان بندر انزلی در گفت‏وگو با خبرگزاری بين‏المللی قرآن(ايكنا) شعبه گيلان، از برگزاری محفل انس با قرآن كريم در محل امام‏زاده صالح اين شهرستان خبر داد و اظهار كرد: اين محفل قرآنی با هدف آشنا كردن نسل جوان با آرمان‏ها وارزش‏های اسلامی، قرآنی و پيروی از آموزه‏های قرآنی و انس هر چه بيشتر افراد جامعه با كلام نورانی وحی در آستانه ماه نزول قرآن برگزار شد.
وی افزود: يقيناً هر يك از جلساتى كه براى قرآن و تلاوت قرآن تشكيل می‏شود و قاريان قرآنى در آن نغمه‏سرايی می‏كنند تأثير به‏سزايی در تعميق ايمان و عشق و محبت ما به قرآن دارد .
رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان بندرانزلی در ادامه تصريح كرد: قرآن بهترين محور برای بيداری، وحدت و عاملی محكم و قدرتمند برای دستيابی به تمامی پيشرفت‌ها و خوشبختی‌های دنياست و خدا را شكر در جامعه و كشور ما نهضت انس با قرآن، نهضت خوبى شده است.
حجت‏الاسلام عاشوری ضمن تشريح فعاليت‌های قرآنی اين اداره در ماه مبارك رمضان گفت: از جمله اين طرح‌ها ختم سراسری قرآن كريم در رمضان، برگزاری كرسی‌های تلاوت قرآن در مركز شهرستان و در 5 خانه قرآن روستايی، برگزاری جلسات خانگی قرآن در شهر بندرانزلی و روستاهای اطراف با هماهنگی مسئولان جلسات خانگی قرآن، برگزاری مراسم و محافل قرآنی است.
وی برگزاری نشست‏های علمی قرآن كريم، تفسير سوره حجرات و ساير سوره‏های قرآنی، جلسات تخصصی حفظ و آموزش مفاهيم قرآنی كه باعث اهتمام بيشتر مردم به قرآن‌ كريم در اين ماه مبارك می‏شود را از ديگر برنامه‏های قرآنی اين اداره در اين ماه بر شمرد.
رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان بندرانزلی در ادامه تاكيد كرد: قرآن نور است و خواندن آن زندگی، خانه و منزل انسان را روشن می‏كند و قلبی كه حامل قرآن، حافظ، نگهبان و عامل به احكام آن باشد هرگز عذاب نمی‏شود .
حجت‏الاسلام عاشوری يادآور شد: جوان مؤمنی كه قرآن می‏خواند قرآن با گوشت و خون او مخلوط می‏شود، در جوار حاملان قرآن قرار می‏گيرد و قرآن در روز قيامت به فرياد او می رسد.
وی گفت: تعداد 25 دانش‏آموز در آزمون دوره روخوانی و روانخوانی در موسسه قرآنی تنديس ظهور اين شهرستان شركت كردند و حائز نمره قبولی شدند و از طرف اداره تبليغات اسلامی اين شهرستان برای دانش‏آموزان گواهينامه صادر شد.
رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با بيان اينكه يكی از جاذبه‌های قرآنی كه برای انس دانش‌آموزان با قرآن می‌توان ايجاد كرد، صدای خوش و تلاوت خوش‏الحان است، تاكيد كرد: معلمان در كلاس‌های قرآن نه تنها خود، بلكه دانش‌آموزان را نيز مجاب كنند كه قرآن را با صدای خوش و زيبا تلاوت كنند تا از اين طريق انس بيشتری با قرآن در ميان دانش‌آموزان ايجاد شود.
حجت‏الاسلام عاشوری اضافه كرد: در آموزش قرآن به دانش‌آموزان نبايد هيج اجباری وجود داشته باشد، روخوانی، روان‌خوانی و فصيح‌خوانی قرآن از جمله مباحث آموزشی قرآن است كه هر چند از سوی دارالقرآن شروع شده و در حال انجام است اما بايد اين مباحث در آموزش و پرورش تا جايی رشد كند كه نه تنها دانش‌آموزان، بلكه تمامی اقشار جامعه بتوانند به راحتی قرآن را تلاوت كرده و جذابيت‌ها و جاذبه‌های قرآن را دركنمايند.
وی از برگزاری مراسم جزء‏خوانی و تفسير قرآن كريم در روستای حسن رود بندرانزلی خبر داد و گفت: بی‏ترديد توسعه و ترويج فرهنگ انسان‏ساز قرآن كريم مبتنی بر تعاليم حيات‏بخش اهل‏بيت عصمت و طهارت(ع) از مهم‏ترين و مؤثرترين حركت‏های فرهنگی است كه آحاد جامعه را در برابر آفات ناشی از تهاجم فرهنگی مصونيت بخشيده و رشد و بالندگی انسان را در عرصه‏های مختلف انديشه و عمل فراهم می سازد.
رئيس اداره تبليغات اسلامی بندر انزلی افزود: با توجه به اينكه استقبال مردم در ماه مبارك رمضان از محافل و مجالس معنوی و قرآنی بيش از ماه‏های ديگر است اين اداره تمام تلاش خود را در بهتر برگزار شدن اين مراسم به كار برده است.
captcha